Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is house muziek of ritmisch geluid ?

Toegevoegd na 9 uur:
oftewel wanneer is iets miuziek en wanneer geluid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
545

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

doelbewust voortgebracht ritmisch geluid komt aardig dicht in de buurt van een mogelijke minimum definitie van muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan geluid, oftewel herrie kan ik er niet van maken. Een soort primitief gestamp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ritmisch lawaai.
Een Schotse komiek beschreef de doedelzak al eens als de missing link tussen geluid en lawaai. House ''muziek'' zie ik in de zin toch meer als de missing link tussen de doedelzak en lawaai. (Ik zou het ook nog ''voorbij'' lawaai willen classificeren maar goed; er zit ritme in dus dat bonus puntje krijgt het dan nog net wel.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een zoon die alle muziek lawaai vindt, dus wat dat betreft zitten we in de goede richting!

Andere antwoorden (4)

Het hoort tot de muziekstijl. Net als blues, jazz, hip-hop, pop, beat enz. enz. Eigenlijk is al deze muziek ritmisch geluid. Of je het mooi vindt is iets anders,maar het behoort tot de muziek.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
House muziek is gewoon puur muziek luister maar eens naar DJ Tiësto, Sascha, John Digweed en vele andere DJ's.

Praat je over Hardcore House of Gabber dan noem ik dat geen muziek meer. Pure catharsis op zware harde beats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE, House muziek is geen muziek voor mij...

Het ligt er maar net aan hoe je muziek definieert...

Ik definieer muziek als een samenzwering tussen geluid en stilte... Dus house muziek voldoet niet aan MIJN definitie, dus ik luister er niet naar, naar die herrie...

Het is ritmische herrie voor mij, dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
House muziek is zoiets als het draaien van een aantal betonmolens.
Of als je op een bouwplaats staat.
Verder heeft het weinig met muziek te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding