is house muziek of ritmisch geluid ?

Toegevoegd na 9 uur:
oftewel wanneer is iets miuziek en wanneer geluid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

doelbewust voortgebracht ritmisch geluid komt aardig dicht in de buurt van een mogelijke minimum definitie van muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan geluid, oftewel herrie kan ik er niet van maken. Een soort primitief gestamp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ritmisch lawaai.
Een Schotse komiek beschreef de doedelzak al eens als de missing link tussen geluid en lawaai. House ''muziek'' zie ik in de zin toch meer als de missing link tussen de doedelzak en lawaai. (Ik zou het ook nog ''voorbij'' lawaai willen classificeren maar goed; er zit ritme in dus dat bonus puntje krijgt het dan nog net wel.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een zoon die alle muziek lawaai vindt, dus wat dat betreft zitten we in de goede richting!

Andere antwoorden (4)

Het hoort tot de muziekstijl. Net als blues, jazz, hip-hop, pop, beat enz. enz. Eigenlijk is al deze muziek ritmisch geluid. Of je het mooi vindt is iets anders,maar het behoort tot de muziek.
amc
14 jaar geleden
House muziek is gewoon puur muziek luister maar eens naar DJ Tiësto, Sascha, John Digweed en vele andere DJ's.

Praat je over Hardcore House of Gabber dan noem ik dat geen muziek meer. Pure catharsis op zware harde beats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE, House muziek is geen muziek voor mij...

Het ligt er maar net aan hoe je muziek definieert...

Ik definieer muziek als een samenzwering tussen geluid en stilte... Dus house muziek voldoet niet aan MIJN definitie, dus ik luister er niet naar, naar die herrie...

Het is ritmische herrie voor mij, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
House muziek is zoiets als het draaien van een aantal betonmolens.
Of als je op een bouwplaats staat.
Verder heeft het weinig met muziek te maken.