Waarom voelt 50 km per uur gevaarlijker en sneller op de fiets dan in de auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is toch wel berg af en storm in de rug?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan je dat zelf niet verzinnen.....
AWM
14 jaar geleden
Het voelt niet alleen gevaarlijker, het is ook gevaarlijker.

Het beste antwoord

Omdat je op de fiets niks om je heen hebt en dus de wind goed voelt en daardoor lijkt het harder te gaan.
Ook heb je op een fiets hele smalle banden en daardoor voel je elke oneffenheid in de weg en ook daardoor lijkt het harder te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de auto voel je de wind niet door je haren gaan, hoor je de steentjes niet opspringen en hoef je je geen zorgen te maken over je balans. Je zintuigen krijgen meer rust, de auto reageert minder direct dan je fiets: één klein rukje aan je fietsstuur heeft een groter effect dan een klein rukje aan je autostuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De auto is veel degelijker... In een trein is dat nog minder te voelen... In een vliegtuig nog minder en de aarde gaat met 50 kilometer per seconde en daar merk je helemaal niets van...

Daarom voel je dat niet zo, het is degelijker geconstrueerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fiets is niet gebouwd op hoge snelheden, als beide wielen voorzien waren van goede vering en demping onder een steviger frame zou het al veel minder snel lijken (op een goede motorfiets is 50 km ook een slakkegangetje). Twee of vier wielen maakt dus niet zoveel uit. Het voelen en horen van de rijwind is wel een factor; iedereen die wel eens zonder voorruit in zijn auto heeft gereden kan dat beamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de invloed van geluid en wind.
Dat gevoel heb je ook in een eenvoudige en een luxe auto, alleen daar is het geluid van evident belang en daarna de wegligging etc.