Welke giftige stoffen zitten er in teer?

Er is hier vlakbij een oude teerput blootgelegd. Het stinkt heel erg. Is dat gas giftig? En welke giftige stoffen zijn er nog meer bij oude teerputten te vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Poet
10 jaar geleden
Kijk even hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teer

Antwoorden (1)

Teer is een plakkerige substantie dat giftig is als je het inademt omdat het in je longen gaat zitten waardoor je minder goed kan ademhalen. Met roken gebeurt dit omdat het in de sigaret zit en je het in brand steekt, in een put niet, ook al stinkt het wel. Het is niet gevaarlijk.