Waarom bestaan er geen domme vragen?

Heel vaak lees je dat mensen zeggen dat er geen domme vragen bestaan. Hoezo niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat iets niet dom kan zijn als de vragensteller het antwoord niet weet. Voorbeeld: mijn nichtje van zes kan nog niet de tafel van negen. Als zij dus aan mij vraagt wat 6 x 9 is, dan is dat voor haar geen domme vraag. Ze weet het gewoon niet, terwijl ik het antwoord heel simpel vind. Ik kan met andere woorden niet in de hersenen van een ander kijken en bedenken wat iemand wel of niet kan weten. dus kan ik ook geen oordeel over het wel of niet dom zijn van de vraag hebben.

er bestaan alleen domme antwoorden,zeggen mensen ,je hebt je vraag zelf al beantwoord

Ha, die pgh2011; Domme vragen zijn er wel, maar worden niet gesteld. Daarom lijkt het alsof ze niet bestaan.

domme vragen bestaan niet. domme antwoorden wel

Domme vragen bestaan niet: Een vraag wordt gesteld door een persoon die over een bepaald onderwerp iets niet weet of meer wilt weten. Je kunt van vragen dus alleen maar slimmer worden. Het idee dat leraren het gebruiken om leerlingen te stimuleren om vragen te stellen klopt echter ook wel, maar het blijft zo dat je van vragen niet dommer kunt worden. Domme vragen betaan dus niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100