Waarom werken onze verkeerslichten anders dan in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet alleen in Duitsland zo. Als ik me niet vergis werken de verkeerslichten in de meeste landen anders als bij ons.
tinus1969
10 jaar geleden
Hoe werken ze dan anders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat je het Groene licht krijgt, springt hij eerst op Oranje.

Het beste antwoord

De Duitsers vonden het nodig om te waarschuwen als het verkeerslicht bijna op groen gaat, door rood samen met oranje te laten branden, dan heb je al vast de tijd om rustig de 1e versnelling in te schakelen voor als het groen wordt. In Nederland vond (vindt) men dat niet nodig.