Kan men met een vuurwapen door dubbel-glas heen schieten?

Toegevoegd na 19 minuten:
Bij gewoon huis-, tuin- en keukenglas.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij haalt zelf een .22 dat net Dus alles daarboven is makkelijk instaat om dat te doen.

Ja hoor een simpele ruk aan de trekker is genoeg...

Het hangt van twee dingen af. De kwaliteit van het glas, en welk wapen er wordt gebruikt.

Hangt inderdaad af van de kwaliteit van het glas. Zo is er kogelvastglas ( in de volksmond kogelvrij) op de markt, dat tegen bepaalde kalibers nog goed bescherming biedt. Tevens is het afhankelijk van welk wapen/ kaliber gebruikt wordt.

Huis tuin en keukenglas, geen probleem hoor, daar sla ik nog wel doorheen, heb het een keer gedaan, was dubbel glas, gat erin, niet moeilijk. Toegevoegd na 3 minuten: Uuu beetje onduidelijk zie ik nu. Ik heb dus een gat in een dubbelglasraam geslagen met mijn hand, dus een kogel zal er echt geen moeite meehebben.

Geen enkel probleem zels een .22 doet dat moeiteloos.

Zeker de kogel heeft een enorme kracht kan tot 1500 m / seconde gaan (natuurlijk enkel met speciale wapens) echter tegen een snelheid van 180 meter per seconden gaat het los door dubbel glas heen. Daarvoor is helemaal niet veel kracht nodig omdat glas al onder een hele lage druk breekt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100