Zou het goed zijn voor je energiegebruik om zelf je eigen huiswerk te maken?

Zelf door je leerboeken heen bladeren lijkt me inspannender dan klakkeloos de huiswerkvragen over te tikken in GV. Meer inspanning levert meer warmte op, dus de verwarming thuis kan lager, of zie ik dit verkeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plusje voor je vraag. Netjes geformuleerd. Ik denk dat ie wel blijft staan! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als deze niet blijft staan, zullen er ook een aantal vragen over electriciteit en verwarming worden verwijderd... Ik ga er van uit dat deze weg gaat, ter compensatie een +je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huiswerkvragen worden niet verwijderd. Ze voldoen aan de richtlijnen is mij in het verleden al eens vertelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enkele huiswerkvraag kan ik wel begrijpen, er wordt een hele opdracht op GV gezet en hij kan nu zelf lekker buiten gaan spelen terwijl het huiswerk van aardrijkskunde (of wat dan ook) straks gewoon klaar ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I know. Ik vind het ook niet kunnen, maar de mods vertelden mij dat het aan ons is om wel of niet te antwoorden. Daarbij is het aan de vraagsteller om de verantwoordelijkheid voor zijn huiswerk te nemen.
Ergens hebben ze dus wel gelijk en ik negeer in het algemeen huiswerkvragen, tenzij duidelijk is dat iemand iets echt niet snapt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat schijnt het theebekersyndroom te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heeft te maken met niet meer reageren op privé berichten die verder doorvragen over persoonlijke zaken die dan voor een scriptie worden gebruikt terwijl je daar nooit meer iets van terug hoort....

Het beste antwoord

Anderen je werk te laten doen is ook een belangrijke vaardigheid die je leert op school, net als heel kleine spiekbriefjes schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, want door de vragen hier neer te zetten, moet je nog eens extra typen en dat kost ook energie. Vervolgens moet je met iedereen in discussie gaan wat ook weer energie kost. Uiteindelijk moet je het goede antwoord kiezen en deze ook nog eens overnemen/schrijven.

Kortom, je huiswerk laten maken door anderen op G.V. levert meer energie op!

Dus hup, uit die verwarming
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je helemaal goed en bovendien loop je niet het risico,dat één of andere lolbroek(die schijnen hier ook te zitten) een antwoord geeft,dat nergens op slaat en dat ons scholiertje klakkeloos overneemt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks zo makelijk als een ander je huiswerk te laten maken
maar of dat beter is voor de energie dan zou hij voor antwoorden naar de bibliotheek moeten gaan.
en het in boeken moeten opzoeken en niet op de computer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens. En het is niet alleen beter voor het energiegebruik, maar ook voor de hoeveelheid kennis die blijft hangen EN het vermogen om iets op te zoeken en zelf te formuleren.
Om niet te vergeten: zelf nadenken en de oplossing vinden levert ook nog eens positieve energie op in de vorm van een gevoel van voldoening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En laten we vooral ook niet vergeten dat het stellen van vragen op GV een enorm internetverkeer richting de servers van Google genereert. Dit doordat alle fanatieke antwoordengevers gaan googelen, terwijl enige zelfgooglewerkzaamheid vaak al voldoende zou zijn. Dus: zelf huiswerk maken is beter voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zie je helemaal goed, Als je daarna ook nog het telefoonboek van Amsterdam doorbladert kan de verwarming helemaal uit. Wel de koelkast wat hoger (kouder) zetten anders wordt de melk zuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus je voor je, daar je zelf het goede antwoord gaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook zo. Je leert meer als je zelf actief bezig bent met het onderwerp. Als je dan toch vragen stelt op GV dan kan je betere en gerichtere vragen stellen wat de kwaliteit van je werkstuk enorm ten goede komt. Daarnaast vraag ik me af of het überhaupt wel toestaan is om je gehele werkstuk eigenlijk door anderen te laten maken.
Wat je wel kan doen is vragen welke bronnen je kan raadplegen voor een bepaald onderwerp. En gerichte vragen als je ergens niet uit kan komen kan ook heel nuttig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar die computer levert ook warmte op. Veel meer dan een lichaam als je de ventilator ook uit zet. Dan hoeft de verwarming helemaal niet meer aan. Misschien zelfs nooit meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar die computer kost weer stroom......:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daarna niet meer hoor. Dan heb je een heerlijk warme open haard.