Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een zwangere vrouw cellen, als ik me niet vergis, via haar eerdere zwangerschap van een andere man doorgeven aan het kind wat ze draagt ?

Deze vraag stel ik nav een wetenschappelijk programma op Discovery channel met een Japanse wetenschapper, het is me niet duidelijk ook omdat ik het programma niet geheel heb gezien.

Dit zou mogelijk zijn door een eerdere zwangerschap waarbij die embryo of foetus cellen als ik me niet vergis 'achter laat' voor het volgende kind, dus zijn half zus of broer in dit geval.
Het kan ook om ander 'materiaal' gaan ipv cellen.
Dat zou dan betekenen dat die half zus of broer ook cellen in zich heeft van de man die niet haar vader is omdat deze cellen in het lichaam van de moeder zouden blijven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het een gevalletje klok/klepel is. In het bloed van de moeder komen cellen van het kind, dat wordt momenteel ook gebruikt om onderzoek te doen op bijv het syndroom van Down. Ook het probleem rond de Rhesusfactor komt door cellen van de eerste baby in het bloed van de moeder. Die cellen komen dus niet IN de tweede baby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding