nee die neemt af
Robby BB

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe hoger dat je gaat hoe minder lucht er is dus minder druk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lucht heeft ook gewicht, en daarom is er aan de grond meer druk omdat alle lucht erboven er op drukt.
Hoe hoger je gaat hoe minder lucht er boven je is, en dus minder luchtdruk.
Voor water geld overigens hetzelfde principe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe hoger je komt hoe lager de druk. Daarom hebben vliegtuigen die op grote hoogte vliegen een drukcabine nodig. Maar je kunt ook andersom kijken. Hoe hoge de atmosfee is hoe hoger de druk op zeeniveau. Dat komt omdat de luchtkolom boven je dan hoger is en je meer gewicht boven je hebt.