Hoe komt je cijfer voor je dipolma Gymnasium toe stand. Wordt je cijfer voor het schoolonderzoek afgerond en het cijfer voor het eindexamen ook?

Als je cijfer voor het schoolonderzoek een 7,5 is en je cijfer voor het eindexamen een 7.1 welke cijfer staat er dan op je eindlijst?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ehm, je doet gymnasium en dan kom je met deze vraag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand die word met dt schrijft in de zin: "Wordt je cijfer....", doet waarschijnlijk geen gymnasium.

Antwoorden (3)

Een 7, beide cijers worden afgerond op één decimaal dan gemiddeld en dan afgerond op een geheel getal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij gelijke weging worden de cijfers opgeteld en dan gedeeld door 2 , dus in dit geval 7,5+7,1=14,6/2=7,3 afgerond 7 .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je had wellicht gehoopt op een aparte afronding:
7,5 --> 8 en die 7,1 --> 7; samen 15/2 = 7,5 --> weer 8. Dat zou lekker zijn.