Hoe komt het dat de correctie-fluid vloeistof (zoals Tipp-ex) altijd vast komt te zitten?

Ik heb bijna altijd het probleem dat een correctie-fluid (vloeibaar) steeds dikker en draderiger wordt, terwijl het nog lang niet over de datum is.
En op een gegeven moment komen er allemaal korreltjes te zitten in de dop van zo'n correctie-fluid.
Die korreltjes zijn niet het probleem, want daarvan weet ik dat het komt omdat dan de vloeistof in de dop opdroogt, maar mijn vraag is eigenlijk over de vloeistof die dan op een gegeven moment zo draderig en dik wordt zodat het niet meer lekker smeerbaar is.
Hoe komt dit?

Toegevoegd na 18 uur:
Bedankt allemaal. Ik snap het ook niet, want ik doe namelijk de dop van zo'n Tipp-ex potje altijd zo snel mogelijk dicht, en ik schud voor gebruik en erna. Maar meestal wordt hij op een of andere manier heel snel draderig en stroef/dik. Ik heb het trouwens wel met verschillende merken geprobeerd. Met een wat duurder merk (Zoals Tipp-ex) en een basic merk. Maar meestal maakt het niet zo heel veel uit bij mij. En een roller is inderdaad ook een optie, maar ik corrigeer nogal veel met zo'n correctie-fluid. Dus ik ben zo snel door zo'n roller heen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Dat komt doordat de verdunner die in de vloeistof zit vervliegt vooral als je het flesje open hebt. Toevoeging van de verdunner die ook verkrijgbaar is in een wit flesje lost het probleem op. Je moet wel altijd veel schudden met het flesje Tipp-ex voor gebruik want de zware onderdelen van de vloeistof zakken in rust naar beneden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik vond het allebei goede antwoorden ;)

Andere antwoorden (1)

Ik wil nog toevoegen aan wat mijn voorganger heeft gezegd, dat het over een zeer vluchtige verdunner gaat, Dit moet wel want anders moet je te lang wachten tot de tippex droog is, De verdunner is ook erg schadelijk voor de gezondheid. Sluit daarom zo snel mogelijk het flesje en laat het niet open staan, Vermijd ook dat het op de huid terecht komt,
Als het wit al hard geworden is dan heeft het ook geen nut om er verdunner bij te doen.
Om al deze problemen te vermijden kan je mischien beter de correctie rolletjes gebruiken en heb je ook een mooier resultaat
Robby BB