mag je weggegooide statiegeldflessen uit de prullenbak op de emballageafdeling in de supermarkt meenemen voor statiegeld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Die zijn weggegooid en worden door niemand opgeeist.
Je doet zelfs een goed werk door dit van het andere afval te scheiden.
Reddie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe niet, aangezien het niet uw prullenbak is. Maar de kans is klei dat iemand er bezwaar tegen heeft. Gewoon doen dus is mijn advies.
10 jaar geleden
Strikt genomen is dit ontvreemding maar omdat het doorgaans waardeloze spullen betreft zal niemand daar bezwaar tegen hebben.
Echter, in het door jou geschetste geval kun je wel aanvoelen dat het wel bezwaarlijk zal zijn omdat jij er beter van wordt, ten koste van je baas. Je kunt die truc in principe zelfs eindeloos herhalen met dezelfde fles (zeker als je hem zelf ook steeds weer in de prullenbak kiepert).
In dat geval zal je baas de ontvreemding zeker willen en kunnen aanmerken als diefstal.
En als niemand het merkt? Dan blijft het toch diefstal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus, inderdaad, afblijven is het devies.