wat is de beste volgorde voor het maken van huiswerk?

als ik mijn huiswerk maak, en ik heb bijvoorbeeld 6 vakken, dan begin ik altijd met het maak en leerwerk dat snel gaat. stel dat dat 4 vakken zijn, dan heb ik er nog twee over en dat zijn dan toetsen, maar als ik daar aan begin is mijn concentratie vrijwel helemaal weg en dwalen mijn gedachten af. hoe moet ik het indelen als ik aan alle vakken wil toekomen?
meisje uit 3 gymnasium

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leer eerst waar je het meeste moeite mee hebt en maak dat ook als eerste, dan heb je nog volop energie, daarna het minder moeilijke enz. Leer en maak ook vooruit als dat mogelijk is, dat scheelt je veel tijd en energie.
Ritsuka
10 jaar geleden
kun je het verdelen over meerdere dagen? zo deed ik het vaak. iets dat veel werk is, maar over een week af moet zijn verdelen over 2-3 dagen

Het beste antwoord

Het is heel persoonlijk. Persoonlijk lees ik de stof eerst even snel door. Daarna ga ik mijn opdrachten maken. Tijdens deze opdrachten moet je wel eens wat opzoeken in je boek dus krijg je nogmaals de stof te zien. Dan ga ik leren. Na het leren ga ik nog een keer naar mijn opdrachten kijken als ik zelf fouten zie, die verbeter ik dan. Daarna ga ik pas de opdrachten nakijken. Opdrachten waarin je veel fouten hebt, ga ik nog een keer maken nadat ik de stof nogmaals heb doorgekeken. Uiteraard kijk ik een paar dagen voor de toets het nogmaals over. En een dag van te voren nog ff opdrachten en leerstof doornemen, en je hebt een prima cijfer!
Sowieso dat ze wel eens een opdracht gebruiken die in je werkboek staat! Je zou die dan op de toets fout hebben, dat is zonde. Geef daarom veel aandacht aan je opdrachten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik begin altijd met het leerwerk, en daarna het maatwerk. Als ik het maatwerk af heb ga ik nogmaals leren om te kijken of ik het nog weet. Maar ik zit in de 1e, ik weet niet of het ook bij jou werkt ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik altijd bedenk is hoe relevant het voor mij is. Soms is huiswerk zoals sommetjes maken geen goede tijdsbesteding als je het al helemaal snapt. Dan besluit ik vaak om het te skippen. En wat betreft het leerwerk, probeer je maak- en leerwerk op aparte dagen te doen, zodat je wat meer concentratie hebt. Of misschien een betere tip: Leer via je maakwerk :)