zijn neopreenlaarzen warm?

ik werk constant in beken en met een temperatuur van beneden de 5 graden is dat niet aangenaam aan de voeten.
Zou graag neopreenlaarzen kopen maar zijn die warm

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

neopreen is een goede isolator maar ik zou dat eerst uitproberen met neopreen sokken in plaats van laarzen ,goedkoper en makkelijker omdat je ze kunt wisselen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, die laarzen zijn van zichzelf niet warm.
Neopreen of polychloropreen is een elastomeer of synthetisch rubber.

Er zijn heel veel soorten rubber laarzen te koop. Die zijn goed waterdicht, maar niet warm.
Als je veel in het water staat koop dan een goede kwaliteit.

En koop ze een maat te groot en leg je er een nepbonten binnenzool in en koop je een paar lekker warme wollen sokken er bij. Die sokken doe je dan als extra over je gewone sokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rubber laarzen zijn in de winter nooit warm, zeker niet in koud water.
De koude trekt namelijk naar binnen.
Dat gaat ook op voor neopreenlaarzen, voordeel heb je wel dat deze door zijn structuur beter de warmte kan vasthouden, maar net als met rubberlaarzen trekt ook hier op ten duur de kou doorheen.
Wat je wel kan doen is zorgen voor een degelijk stukje isolatie met meerdere lagen.
Denk hierbij aan speciale thermoboots, deze laarzen hebben een binnenlaars welke zorgt voor een goed stuk isolatie.
Dergelijke laarzen in combinatie met een paar goede kousen ( denk aan noorse of pool kousen ) geven al een veel betere bescherming dan normale "werk" of rubber laarzen.
Wat ook belangrijk is, is dat je zweet goed wordt opgenomen.
Natte klamme voeten staan garant voor koude voeten.

Dergelijke laarzen kun je vinden in de betere ( klinkt gek, weet het ) hengelsportzaken.
Ik heb ze zelf ook en kan rustig een dag buiten staan in de vrieskou zonder er last van te hebben.