Hoe komt het dat mijn naam 'altijd' verkeerd word onthouden?

Het gaat mis op vrij grote schaal. Iedereen die geen directe familie is of lang bevriend maakt (regelmatig of soms) de fout om mijn naam om te draaien (Annemarie). Dit stoort mij soms, omdat ik niet begrijp waarom Marie-Anne moeilijk te onthouden is; weet iemand hoe het kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

als je er voortaan bij zegt "niet te verwarren met Annemarie" zul je ze erop attent maken en hopelijk onthouden, ik kom uit Uithoorn en mensen zeggen altijd Hoorn, dat is net zo irritant

heel irritant is 't zeker! En ook vervelend je hebt 'n mooie naam. Wij ervaren 't zelfde met onze dochter. Zij heet josèphine (de e op 't eind wél uitgesproken) maar velen zeggen josefien. Ik kan me daar vreselijk aan irriteren. Bij bijv martine zeg je toch ook geen martin. Ik vind 't simpelweg belachelijk dat mensen niet de moeite willem nemen jouw naam goed te onthouden.

Ik heb mij gelukkig al heel lang geleden afgeleerd mij druk te maken over hoe mensen mijn naam uitspraken en of ze hem konden onthouden. Op school gebruikten sommige leraren liever mijn achternaam, ach who cares. Zolang ik maar weet dat ze mij bedoelen. De mensen die voor mij belangrijk zijn weten hem wel, en voor de rest, ach ik ben zelf ook heel slecht in namen onthouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100