Hoe kan ik een waterbad rond de 50 liter constant op 37 graden houden?

Voor mijn eindwerk maak ik biogas, ik moet echter een plaats hebben die constant 37 graden is, dit ivm de actieve bacterieel in het digestaat.
Ik dacht aan een waterbad, maar hoe hou ik het warm.
Andere oplossingen zijn ook welkom.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
wat is je budget?

Antwoorden (2)

Met een verwarmingselement van een aquariumbak
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste idee, jammer genoeg gaan die toestellen maar tot 34 graden. Toch bedankt voor de respons.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mischien heb je aan deze link iets door middel van een aquariumthermosstaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets te vroeg enter http://www.aquariumhobby.nl/doehetzelf/thermostaat.html
Met een verwarmingselement met een thermostaat. Het is echter in jouw geval ook heel belangrijk om het vat goed te isoleren, anders verstoor je de bacteriegroei. Dit kun je doen met steenwol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu enkel nog zo'n verwarmingselement vinden die niet al te veel kost, alvast bedankt voor de isolatie-tip !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een verwarmingselement van een waterbed kost op Marktplaats weinig en heeft een zeer nauwkeurige thermostaat. Je moet dan wel zorgen dat het element goed contact maakt met het vat, anders brandt het door. http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inrichting/slaapkamer-waterbedden/m743592814-te-koop-waterbed-verwarmingselement.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr