Waarom geuren sigaren aromatisch, en doen cigaretten dat niet?

Beide zijn gemaakt van tabak. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij cigarettenrook lekker vind ruiken. Wel van sigarenrook. Maar dat is subjectief. Waarin zit het verschil in geur?

Toegevoegd na 3 minuten:
Even los van cigaretten met een smaaktoevoeging. Dus een gewone bolknak t.o.v. een filter cigaret.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sigaretten ruik je veel minder. Ik vind sigarenrook best lekker ruiken, maar een pijp nog meer. Nee, ik rook niet.

Het beste antwoord

Het verschil tussen een sigaar en een sigaret is de manier waarop de twee producten worden gemaakt. De tabak in sigaren is de leeftijd voor ongeveer een jaar en vervolgens gefermenteerd via een proces dat duurt nog enkele maanden. Dit helpt de sigaar geeft een unieke geur en smaak, vooral in vergelijking met sigaretten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, +10!

Andere antwoorden (1)

Er zijn zelf sigaretten met sigaren tabak, Romeo & Julieta. Dit zijn geen sigarillos, maar echte filtersigaretten. Deze ruiken ook heerlijk omdat er een zeer goeie kwaliteit tabak ik zit.

Toegevoegd na 9 minuten:
Trouwens.. bij shag en sigaretten kan ook duidelijk verschil te ruiken zijn. De scherpe geur van Van Nelle tegenover de volle donkere geur van Javaanse Jongens kan zelfs een leek opmerken.