Welke wetenschappen worden gerekend tot de natuurwetenschappen?

Met dank aan aan Wikipedia: "Onder de natuurwetenschappen worden die takken van de wetenschap verstaan, die met behulp van empirische en wetenschappelijke methoden op zoek gaan naar natuurwetten die verklaringen kunnen bieden voor natuurverschijnselen. Men spreekt tegenwoordig vaker en vaker gewoon van 'wetenschap(pen)' in plaats van natuurwetenschappen (alhoewel hier ook wiskunde en informatica onder valt, zie formele wetenschap) De natuurwetenschappen kunnen als volgt worden ingedeeld: Studie van de levenloze materie 1.Natuurkunde (Fysica), met onder andere Astrofysica Continuümmechanica Deeltjesfysica Geofysica Kernfysica Klassieke mechanica Kwantummechanica Lagetemperatuurfysica Optica Plasmafysica Theoretische natuurkunde Vastestoffysica 2.Scheikunde (chemie), met onder andere Fysische chemie Analytische scheikunde Anorganische chemie Organische chemie 3.Aardwetenschappen met onder andere: Aardrijkskunde of geografie Geologie met glaciologie Bodemkunde of pedologie Oceanografie of zeekunde Mineralogie of delfstofkunde Meteorologie of weerkunde 4.Astronomie of sterrenkunde, incl. kosmologie Biologie, studie van de levende organismen en virussen met onder andere: Systematiek, studie van de verscheidenheid van organismen op aarde, van de verwantschap tussen de organismen en de reconstructie van het ontstaan hiervan. Bijzondere biologie, studie van bepaalde taxonomische groepen, o.a.: 1.Plantkunde of botanie 2.Zoölogie of dierkunde 3.Mycologie, studie van de schimmels 4.Microbiologie, studie van de micro-organismen 5.Virologie, studie van de virus (biologie)sen Fysiologie, studie van de levensverrichtingen Genetica of erfelijkheidsleer Ecologie Ethologie of gedragsbiologie Morfologie en anatomie, studie de uitwendige en inwendige bouw en vorm van organismen Paleontologie Interdisciplinair, o.a.: Biochemie Biofysica"