Met dank aan aan Wikipedia:

"Onder de natuurwetenschappen worden die takken van de wetenschap verstaan, die met behulp van empirische en wetenschappelijke methoden op zoek gaan naar natuurwetten die verklaringen kunnen bieden voor natuurverschijnselen.

Men spreekt tegenwoordig vaker en vaker gewoon van 'wetenschap(pen)' in plaats van natuurwetenschappen (alhoewel hier ook wiskunde en informatica onder valt, zie formele wetenschap)

De natuurwetenschappen kunnen als volgt worden ingedeeld:
Studie van de levenloze materie 1.Natuurkunde (Fysica), met onder andere Astrofysica
Continuümmechanica
Deeltjesfysica
Geofysica
Kernfysica
Klassieke mechanica
Kwantummechanica
Lagetemperatuurfysica
Optica
Plasmafysica
Theoretische natuurkunde
Vastestoffysica

2.Scheikunde (chemie), met onder andere Fysische chemie
Analytische scheikunde
Anorganische chemie
Organische chemie

3.Aardwetenschappen met onder andere: Aardrijkskunde of geografie
Geologie met glaciologie
Bodemkunde of pedologie
Oceanografie of zeekunde
Mineralogie of delfstofkunde
Meteorologie of weerkunde

4.Astronomie of sterrenkunde, incl. kosmologie

Biologie, studie van de levende organismen en virussen met onder andere: Systematiek, studie van de verscheidenheid van organismen op aarde, van de verwantschap tussen de organismen en de reconstructie van het ontstaan hiervan.
Bijzondere biologie, studie van bepaalde taxonomische groepen, o.a.: 1.Plantkunde of botanie
2.Zoölogie of dierkunde
3.Mycologie, studie van de schimmels
4.Microbiologie, studie van de micro-organismen
5.Virologie, studie van de virus (biologie)sen

Fysiologie, studie van de levensverrichtingen
Genetica of erfelijkheidsleer
Ecologie
Ethologie of gedragsbiologie
Morfologie en anatomie, studie de uitwendige en inwendige bouw en vorm van organismen
Paleontologie

Interdisciplinair, o.a.: Biochemie
Biofysica"
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel. Djeez ik wist niet dat het er zoveel waren, maar dat laatste rijtje dat je op noemde moet ik wel weten voor school.