De natste plek op aarde is de Indiase staat Meghalaya, wat 'land van de wolken' betekent. Ironisch genoeg heerst hier elke winter een waterschaarste omdat het dan maandenlang achtereen niet regent.
Meghalaya dankt de titel 'natste plek' aan de moessons. Dit zijn seizoenwinden die gedurende circa 6 maanden uit een bepaalde richting komen en zeer zware regenval meebrengen om vervolgens 6 maanden lang vanuit een andere richting te waaien waarbij geen of nauwelijks regen valt.
De gemiddelde jaarlijkse regenval in Meghalaya bedraagt 1.270 cm.
De record hoeveelheid regen ooit gevallen in een seizoen is 2.290 cm! (In Nederland valt er jaarlijks 75 cm.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaakste regen: Kauai
Het vulkanische eiland Kauai (Hawaï) heeft een overwegend subtropisch klimaat.
Het klimaat wordt bepaald door de werking van hoge- en lagedrukgebieden die zich rond de vulkanen vormen. Hierdoor regent het 360 dagen per jaar op het eiland Kauai. Daarmee is het de plek waar het vaakst ter wereld neerslag valt.

Natste & droogste land
IJsland is het natste land ter wereld en Egypte het droogste