Hoe kan ik oude krantenartikels in handen krijgen?

Hoe kan ik een (heel) oud artikel uit een specifieke krant in handen krijgen als dit artikel niet op de website te vinden is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Normaal gesproken heeft bewuste krant een archief waarin alles bewaard wordt. Als je daar gaat spitten kan je het artikel kopiëren.
14 jaar geleden
Mail naar de krant, dan scannen ze het wellicht voor je in, misschien kost dat een paar centen... Maar dat kun je doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel kranten hebben het totale archief digitaal. Vaak is het mogelijk een afspraak te maken en kun je deze inzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de bibliotheek kun je altijd kijken in de "krantenbank", wellicht zou je dit kunnen proberen bij je lokale bieb?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor € 15,= een jaarpas aanschaft bij de koninklijke bibliotheek, kun je online naar hartenlust onbeperkt alle krantenberichten doorspitten. Ik heb er al heel veel gebruik van gemaakt.

Zie onderstaande afbeelding voor de mogelijkheden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de bibliotheek, soms, en bij de krant zelf zijn alle oude kranten digitaal te bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om een plaatselijke krant gaat, biedt het stadsarchief vaak uitkomst. Zij bewaren nog steeds papieren kranten en kranten op microfiche.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bibliotheek en anders op het bewuste krantenarchief.