Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik oude krantenartikels in handen krijgen?

Hoe kan ik een (heel) oud artikel uit een specifieke krant in handen krijgen als dit artikel niet op de website te vinden is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Normaal gesproken heeft bewuste krant een archief waarin alles bewaard wordt. Als je daar gaat spitten kan je het artikel kopiëren.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Mail naar de krant, dan scannen ze het wellicht voor je in, misschien kost dat een paar centen... Maar dat kun je doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
veel kranten hebben het totale archief digitaal. Vaak is het mogelijk een afspraak te maken en kun je deze inzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via de bibliotheek kun je altijd kijken in de "krantenbank", wellicht zou je dit kunnen proberen bij je lokale bieb?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor € 15,= een jaarpas aanschaft bij de koninklijke bibliotheek, kun je online naar hartenlust onbeperkt alle krantenberichten doorspitten. Ik heb er al heel veel gebruik van gemaakt.

Zie onderstaande afbeelding voor de mogelijkheden.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de bibliotheek, soms, en bij de krant zelf zijn alle oude kranten digitaal te bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het om een plaatselijke krant gaat, biedt het stadsarchief vaak uitkomst. Zij bewaren nog steeds papieren kranten en kranten op microfiche.

(RJ)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de bibliotheek en anders op het bewuste krantenarchief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding