Wat gebeurt er tijdens het distilleren met landbouwgif?

Voor distillaten worden allerlei gewassen gebruikt.Die gewassen zullen hoogstwaarschijnlijk worden bespoten met bestrijdingsmiddelen.Tijdens het distilleren wordt de alcohol geconcentreerd.Is het distillaat dan vrij van gif?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens de oogst van landbouwproducten moeten =dexe voldoen aan de eisen voor residüen waarin bepaald is hoeveel residu er nog aanwezig zou mogen zijn,een product is dan zo goed als vrij van schadelijke stoffen uit gewasbeschermingsmiddelen , Vervolgens worden de producten alvorens verder verwerkt te worden opgeslagen,waarbij de afbraak doorgaat, veervolgens worde er een extract uit gewonnen (hierbij worden de resten (minime hoeveelheden) weer verdund waarna de gisting begint (weer verdere abraak ) .Na de gisting begint de destilatie,alle bestanddelen die in het extract aanwezig zijn en een vergelijkbare destilatietemperatuur hebben als de alcohol zullen in het destilaat aanwezig blijven en sterker geconcentreerd worden. Andere stoffen die met het water mee verdampen en condenseren zullen uit het destilaat verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Klopt het is om de wijnplas tot industriële alcohol weg te werken.