Wat gebeurt er als de quantumcomputer wordt uitgevonden?

Het zou natuurlijk prachtig zijn om quantumcomputers te hebben, aangezien deze een oneindige rekenkracht hebben. Maar met die oneindige rekenkracht kan ook alle cryptografie makkelijk worden gekraakt, en misschien zijn er nog wel meer ongure toepassingen van deze supercomputer. Wat gebeurt er dus als deze daadwerkelijk wordt uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan bouw ik een feestje, ga ik sparen, en koop ik er een. Serieus, kom maar op met die rekenkracht.

Antwoorden (4)

Wat gebeurt er? Dan wil ik er ook zo een hebben...

Dus dat gebeurt er dan dat de vraag enorm zal zijn, om die overal te installeren...

En de evolutie zal wederom een enorme extra vlucht krijgen... Net zoals bij de normale computer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk je dat de evolutie zomaar bij kan springen? Het is immers zo dat ons hele bankwezen, en überhaupt de beveiliging van alles, met gemak te kraken is met een quantumcomputer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb overigens niet het minnetje gegeven, maar een plusje. Ik vraag me alleen wel af of je denkt dat het echt zo makkelijk gaat.
Alle Terminator scenario's zullen uit komen. Judgement Day!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet er een nieuwe Linux distributie voor komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ghehe idd! Want met windows zal ie zeker vastlopen!
dan kan er ook makkelijk een cryptografie gemaakt worden die niet (zo makkelijk) gekraakt kan worden