Kan een CD kapot vriezen?

Ik wil iemand verrassen met een ceedeetje onder de ruitenwissers. Temperatuur zal wellicht -10 zijn vannacht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (6)

nee een cd kan niet kapot vriezen alleen kan een cd niet tegen vocht dus zorg er voor dat het goed is ingepakt het liefts luchtledig

Toegevoegd na 40 seconden:
of inpakken in noppenfolie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou hem wel goed inpakken. doe het in een zakje waar geen vocht in kan komen.
14 jaar geleden
Ja...een cd kan wel degelijk broos worden bij heel lage temperaturen, maar zo koud zal het hier niet worden. Wel tegen vocht beschermen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans dat hij weggehaald wordt is groter dan dat deze kapot vriest.
Hij kan echt niet bevriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kapot vriezen kan zeker, maar -10 zal dat echt niet gaan doen.

Vocht zoals al gezegd is, is wel gevaarlijk. Pak het daarom goed in en gooi er wat rauwe witte rijst bij. Neemt veel vocht op zodat het vocht in de rijst gaat en de CD droog blijft. ( ook een tip voor bijv. zoutpotjes en/of kruidenpotjes. Dan klontert het niet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een CD kan wel degelijk kapot "vriezen". Kan bijvoorbeeld kromtrekken voortal als er vocht erbij komt. Dus goed inpakken.