Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij terugkeer zijn de horloges nog gelijk. Een quartzhorloge wordt toch niet beinvloed door de zwaartekracht?

Toegevoegd na 24 minuten:
LCD horloge dan? En zo ja LCD ook. Dan is dat puur het meetinstrument het horloge. Wij mensen kunnen wezenlijk ouder of jonger worden dan een gelijke tweeling die achterblijft op aarde zoals ik op het Internet kan lezen. Het reizen met de lichtsnelheid kan de biologische klok laten stilstaan? Of is dat denkbeeldig? Hoe is dat te verklaren?

Toegevoegd na 6 dagen:
Reizen met de lichtsnelheid brengt verschillen in de tijdinstrumenten vanwege de zwaartekracht begrijp ik. De vraag is dan: Wij mensen, in werkelijkheid, daar stopt de biologische klok niet? Die loopt bij terugkomst nog even gelijk als de tweelingbroer/zus die op aarde achter bleef.

Toegevoegd na 6 dagen:
Hij of zij is dan niet zoveel dagen/weken/maanden/jaren ouder of jonger. De meetinstrumenten zoals horloges en andere die geven wel een verschil aan. De vraag betreft reizen met of hoger dan de lichtsnelheid. Al begrijp ik dat dat niet kan ging het mij even enkel om het verschil van de biologische klok en de tijd die horloges en andere meetinstrumenten aangeven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
capthavoc
15 jaar geleden
heel vaag ik begrijp je vraag niet zonder extra uitleg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reizen met de lichtsnelheid brengt verschillen in de tijdinstrumenten vanwege de zwaartekracht begrijp ik. De vraag is dan: Wij mensen, in werkelijkheid, daar stopt de biologische klok niet? Die loopt bij terugkomst nog even gelijk als de tweelingbroer/zus die op aarde achter bleef.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Wel degelijk een Kwartshorloge werkt exact het zelfde al is een atoomklok alleen het element lichter. Ze zijn dus extreem gevoelig voor zwaartekracht. Hoe meer zwaartekracht des te langzamer het loopt. Dus als je zo'n horloge een poosje mee de ruimte in neemt en terug komt zal je zien dat hij voorloopt op een gelijkwaardig horloge op aarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel. Een quartzhorloge wordt wel beinvloed door zwartekracht. Het trillen van de atomen wordt door zwaartekracht beinvloed. De verschillen kunnen echter zo klein zijn dat dat niet geregistreerd wordt door een quartzhorloge.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee klopt, zwaartekracht en het trillen van een kristal als tijdmeter hebben niets met elkaar te maken als de lichtsnelheid bij lange na niet wordt bereikt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing