Bij terugkeer zijn de horloges nog gelijk. Een quartzhorloge wordt toch niet beinvloed door de zwaartekracht?
Toegevoegd na 24 minuten:
LCD horloge dan? En zo ja LCD ook. Dan is dat puur het meetinstrument het horloge. Wij mensen kunnen wezenlijk ouder of jonger worden dan een gelijke tweeling die achterblijft op aarde zoals ik op het Internet kan lezen. Het reizen met de lichtsnelheid kan de biologische klok laten stilstaan? Of is dat denkbeeldig? Hoe is dat te verklaren?
Toegevoegd na 6 dagen:
Reizen met de lichtsnelheid brengt verschillen in de tijdinstrumenten vanwege de zwaartekracht begrijp ik. De vraag is dan: Wij mensen, in werkelijkheid, daar stopt de biologische klok niet? Die loopt bij terugkomst nog even gelijk als de tweelingbroer/zus die op aarde achter bleef.
Toegevoegd na 6 dagen:
Hij of zij is dan niet zoveel dagen/weken/maanden/jaren ouder of jonger. De meetinstrumenten zoals horloges en andere die geven wel een verschil aan. De vraag betreft reizen met of hoger dan de lichtsnelheid. Al begrijp ik dat dat niet kan ging het mij even enkel om het verschil van de biologische klok en de tijd die horloges en andere meetinstrumenten aangeven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.