Wat zijn de 2 waarschijnlijke redenen waardoor de dino's zijn uigestorven? of zijn er tog nog meer redenen...?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2983

Antwoorden (4)

Een hypothese is toename vulkaan Activiteit en een meteoriet inslag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een meteorietinslag die ervoor heeft gezorgd dat er grote stofwolken om de aarde heen hingen. Hierdoor drong er bijna geen zonlicht tot de aarde door, waardoor veel planten etc doodgingen. Door het doodgaan van deze planten hadden veel dieren last van een voedseltekort. Vooral dinosaurussen hadden een voedseltekort, omdat ze heel veel eten nodig hadden en veel dino's vegetariër waren. Kleine dieren hadden minder eten nodig en overleefden wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De drie meest waarschijnlijke oorzaken zijn:
* inslag van een meteoor
* grootschalige vulkaanuitbarsting
* terugtrekking van het zeeniveau
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meteoorinslag, vulkananen enz, maar volgens mij was het grootste probleem hun omvang. Hun omvang, maakte ze enorm kwetsbaar vorr veranderingen. Als je zo groot bent heb je heel veel voedsel nodig. Bij een verandering in het klimaat, door welke oorzaak ook, kan dit voedsel onvoldoende worden. Hoe groter je dan bent hoe dramatischer dit is. Dit is ook de reden dat de kleinere dieren het wel hebben overleeft en dat er nog dierlijk leven is.
Robby BB