Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen honden elkaar verstaan ongeacht welk ras en uit land ze komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie: en uit welk land ze komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, uit onderzoek is gebleken dat dieren elkaar niet kunnen verstaan als ze uit een ander gebied komen. Ik heb zo het onderzoek niet paraat, maar ik meen me te herinneren dat het om vogels ging. Zal met andere dieren niet veel anders werken.

Het meeste van een hond wordt echter middels lichaamstaal doorgegeven. Aan Cesar the Dog Wisperer te zien, is lichaamstaal van honden wel universeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermits de meeste honden weinig in contact komen met soortgenoten kunnen ze ook moeilijk een eigen "streektaal" ontwikkelen, en zal er weinig of geen verschil zijn in de communicatie tussen 2 Nederlandse of 2 honden uit verschillende landen. Wel is het zo dat bij vinken bepaalde dialecten voorkomen, afhankelijk uit welke streek ze afkomstig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verstaan niet alles van elkaar, ook al komen ze uit hetzelfde land. Maar als ze bijten, grauwen, kwispelen of op hun rug gaan liggen dan begrijpen ze elkaar wel. Net zoals iemand die in België tegen je lacht dat je deze persoon wel begrijp ook al versta je deze misschien niet (doordenkertje).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding