kan een wolf het volhouden in nederland?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij met rust gelaten wordt kan hij net zoals een vos hier leven.

Antwoorden (4)

Zolang de mens deze wolf zijn plekje gunt in dit land kan het waarschijnlijk wel overleven, maar als je op dit moment naar alle nieuwsberichten kijkt en ziet hoe men hier op reageert, zal dit beest hier zeker niet overleven.
Ook is deze wolf hier in zijn eentje en hoort dit beest in roedels te leven. Dus zolang de wolf hier in zijn eentje is, zal het zeker ook niet overleven.
Conclusie: Deze wolf kan hier niet overleven (helaas).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een(1) wolf kan het hier een tijdje leven....De wolf kan hier eventueel met een soortgenoot van het andere geslacht nakomelingen krijgen en onder gunstige omstandigheden dus hier overleven.
9 jaar geleden
Ja, de wolf kan zich hier vestigen en handhaven. Dat was zelfs een belangrijke reden voor het aanleggen van de Ecologische Hoofdstructuur.
De wolf is in Europees verband een beschermde diersoort, en heeft hier tot 1897 altijd geleefd. Terugkeer van de wolf zou een goede zaak zijn, omdat deze op een natuurlijke manier wildpopulaties in stand houdt. Wat er gebeurt zonder grote jagers wordt uitgelegd in https://www.youtube.com/watch?v=vreo6mYxH-E
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn weten is in 1845 de laatste wolf in Nederland geschoten. Verder niets op je antwoord aan te merken.
Met name in de Oostvaardersplassen zijn goede levensmogelijkheden voor een roedel wolven. Alle grote grazers die nu tot verontwaardiging van het publiek 's winters van de honger sterven vormen, levend en dood, een ruim voorziene dis voor wolven. In het verleden is wel overwogen ze daarom uit te zetten in de Oostvaardersplassen maar het plan vanwege de publieke opinie tegen wolven nooit uitgevoerd.