Hoe kan ik kwantitatief zout bepalen ?

Van mijn leraar moest ik achter een methode zien te komen om kwantitatief zout te bepalen, in andere woorden : hoe kan ik bepalen hoeveel zout er in iets zit, help mij !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het vocht laten verdampen, als het vloeistof of water met zout betreft en dan het zout wegen, in soep ook nog de groenten, vermicelli en ballen eruit zeven, voordat je de bouillon gaat laten verdampen. Succes.

Toegevoegd na 22 minuten:
Deze methode werkt alleen met water, waaraan zout is toegevoegd, omdat er in soep en dergelijke meer zit dan alleen zout en water,dan zou je alles moeten splitsen, dat wordt veel technischer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In theorie is zuiver water, in de zin dat er geen andere stoffen in het water bevinden, niet electrische geleidend. Door de aanwezigheid van mineralen wordt het water meer geleidend. Ik denk dat hierin de oplossing( electrische conductiviteit) van uw probleem schuilt. Alles hangt natuurlijk af van over welke vloeistof het gaat.
Robby BB