Hoe weet een meeuw dat hij met zijn poten moet stampen om wormen te zoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Pieter2011
11 jaar geleden
Meeuwen die niet met hun poten op de aarde stampen vangen ze geen wormen. Dan gaan ze stampvoeten uit frustratie.
Antoni
11 jaar geleden
Dat maakt veel duidelijk, Pieter 2011, haha!

Het beste antwoord

God schiep alle gedierten , zo ook de vogels , ieder naar zijn eigen aard , een vogel met een brede snavel is een zaadeter , een vogel met een spitse snavel is een insecteneter een vogel met een gewone stevige puntsnavel is een wormeneter en zaadeter , roofvogels hebben niets aan een spitse snavel, daarom hebben zij een kromme snavel.
Zo is ook ieder beestje en vogel met hun eigen instinct geschapen door God , zeer wonderlijk als je daar acht op slaat , op deze manneer heeft een meeuw of lijster niets aan een kromme snavel maar aan een gewone stevige puntsnavel veel meer .
Door hun eigen instinct weet elke vogel hoe zij aan voedsel moeten komen.
Zo ook de meeuw en de lijster , zij weten door hun instinct hoe zij aan wormpjes moeten komen, door hun "stamp" gedrag op de grond gaat er een trilling door het zand en daardoor komen de wormpjes naar de oppervlakte , niets vermoedend steken zij hun kopje boven het zand uit en voila, hap slok weg
Een specht in het bos bv. "hamert" met zijn scherpe puntige snavel op de barst van de boom , zodat er door de trillingen in de boomschors en boom zelf alle insecten en torretjes naar de buitenkant van de schors of boom komen om te "kijken" wat er toch loos is , maar ach , niets vermoedend even "kijken en pik de specht zag ze al en weg is het torretje in de bek van de specht.
Zo zie je hoe mooi de natuur in elkaar steekt.
Neem je nu bv. een mol, die gaat juist dieper de grond in door trillingen , en hoe komt dat ?
Als een mol zo nieuwsgierig zou zijn als wormen en torretjes dan zou hij enorm dom zijn, want een mol ziet boven de grond totaal niets, dus zou hij ook niet zien welk gevaar hem nadert en zou hij dus zich onnodig in gevaar gaan brengen omdat hij boven de grond toch niets kan zien welk gevaar er is, dus is het nutteloos om toch eigenwijs te zijn om toch je kop boven de grond uit te steken ??

Zo ziet u hoe wonderschoon en wonderlijk God de dieren heeft geschapen , niets te veel, niets te weinig , altijd zonder tussenkomst van de mens weet elk dier hoe hij/zij aan hun dagelijkse kost moet komen
Tot wij mensen dieren afhankelijk hebben gemaakt hoe wij ze moeten voeren is de mens zijn schuld , God heeft elk dier geschapen met zijn eigen gewoontes om in leven te blijven in feite , in de wildernis van Afrika worden de dieren ook gewoon overgelaten in aan de natuur en ieder dier krijgt voedsel of heeft een ingeschapen reservoir om tijdelijk door te kunnen leven zonder dagelijks voedsel.

Wat een mooie natuur hebben we .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe wist God dan dat hij/zij een meeuw met zijn poten moest laten stampen om wormen te zoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
God is almachtig en alwetend , voor ons menselijk verstandje niet te vatten , maar God openbaart Zich dagelijks aan u en aan mij als u er maar acht op wilt slaan dan hoef ik, de mens God niet te bewijzen, dat doet God zelf , maar sommige mensen zijn ziende blind en horende doof .
Sla er eens echt acht op dan openbaart God Zichzelf aan alle mensen , en nu is het de vraag, sta u en velen met u er voor open of houd u bewust en moedwillig God op een afstand ?
Als u God bewust op een afstand houd , hoe kan God u het dan laten zien ??
Dan is het toch u eigen schuld dat u het niet kunt zien ??
God staat met open armen om u het te laten zien ,maar als uzelf met een wijde boog om God heen loopt , wie zijn schuld is het dan dat u twijfeld of God wel echt de Schepper zelf is ?? Wij geloven dat God de Vader door Zijn Woord, dat is door Zijn Zoon, den hemel, de aarde en alle schepselen uit niet heeft geschapen, wanneer het Hem heeft goedgedacht, aan een iegelijk schepsel zijn wezen, gestalte en gedaante, en onderscheidene ambten gevende, om zijn Schepper te dienen. Dat Hij ze ook nu alle onderhoudt en regeert naar Zijn eeuwige voorzienigheid en door Zijn oneindige kracht, om den mens te dienen, teneinde de mens zijn God diene.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@passantje "God is almachtig en alwetend , voor ons menselijk verstandje niet te vatten"
Daar heb je gelijk in, want dat zien we nu in Syrie en andere oorlogsgebieden.
Als ik mijn kinderen moest opvoeden zoals God dat heeft gedaan met de mens dan zat ik nu in de gevangenis. En kom nu niet af dat hij ons een vrije wil heeft gegeven, want dat heb ik ook gedaan met mijn kinderen, maar heb op sommige momenten ingegrepen.
Als hij almachtig is waarom heeft hij dan de mens niet op een deftige manier gevormd.
En dat de mens moet boeten omdat er ooit iemand in een appel heeft gebeten dat is al helemaal absurd. Inderdaad ik ben gelovig en geloof in een God, maar dat God altijd zo braaf is, dat betwijfel ik toch en steek de schuld niet op de duivel want God is almachtig, dus ook over de duivel. Maar het blijft facinerend hoe de schepsels van God zich elkaar de loef afsteken en daarom blijft het een prachtig die meeuwen, merels en sportvissers die op de grond staan te trappelen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jumper1960 tja we verschillen van mening op sommige punten , dat mag gelukkig , maar over 1 ding zijn we het wel eens, dat de natuur prachtig is en ons in de greep houd.
Net vanavond een boeiende diaserie gezien over de herten op de Veluwe in bronsttijd , prachtig, dat burlen en gewei gekletter.
Zo zie je maar hoe wonderschoon de natuur is en dat het ons elk jaargetijde maar weer opnieuw laat zien .

Andere antwoorden (3)

Dat weet hij niet, dat doet hij instinctief. Dat instinct is ontstaan doordat een meeuw die toevallig wat stampte succesvoller was in de wormenjacht dan een andere meeuw. De stampmeeuw plantte zich net iets succesvoller voort en zo hebben we nu de situatie dat meeuwen stampen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen, maar het is niet een korte eenduidige handeling die meteen beloning geeft, dat is met de koolmezen wel zo. Ik weet niet zeker of dat nodig is. Bij de koolmezen zat er onder iedere dop melk, bij trappelen krijg je niet altijd een worm.
Na apen of beter gezegd na meeuwen.
Hangt ook af van de omgeving. Ik heb op het strand nog nooit dit gedrag gezien van een meeuw.
Ook merels en andere vertonen dit gedrag.
Er bestaat een klein visje dat door het spuwen van water, insecten van takken spuuwd.
Als test zetten men zo'n visje tussen guppies. Na verloop van tijd vertoonde de guppies ook dit gedrag.
Nu dat ik er over nadenk, als visser heb ik ook van merels geleerd om op de grond te stampen, om zo aan wormen te komen om te vissen.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De nakomelingen nemen het gedrag van de volwassen meeuwen over (imitatie). Zij gaan het dus nadoen en zien dat ze daarvoor hun 'beloning' krijgen (ook de wormen die ze zoeken).