Zouden de we een tijdmachine kunnen maken of door een andere manier door de tijd kunnen reizen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De huidige fysica sluit het niet uit. Er zou via wormgaten in de tijd gereisd kunnen worden, bijvoorbeeld. Theorie is er dus in principe.

Maar het wordt een engineering probleem. Hoe creëer je een stabiele wormgat met voldoende grootte om een voertuig vol met mensen en apparatuur erdoorheen te laten? Daar is waanzinnige veel energie voor nodig. Meer dan de gehele mensheid nu of in de komende eeuwen (behoudens revolutionaire uitvindingen, natuurlijk) zou kunnen produceren. En hoe manipuleer je de ruimte om überhaupt een wormgat te openen? Niemand die het je kan vertellen.

Ik denk dat het (voorlopig) een droom van bepaalde fysici en geïnteresseerde leken blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

We reizen toch door de tijd?

Toegevoegd na 20 seconden:
Ik bedoel: van geboorte tot dood.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. In de tijd stil blijven staan. Dat zou pas knap zijn.
Nee, dat zal helaas nooit uitgevonden worden. Er zijn namelijk op dit moment geen mensen uit de toekomst hier bij ons. Dus zal er nooit een tijdreismachine komen. En kom niet aan met verhaaltjes dat ze zich stil houden :)
(Of dat er dan alleen naar de toekomst gereisd kan worden)
AWM
14 jaar geleden
Nee. Want anders zouden nu de hotellen vol hebben gezeten met ruimtereizigers uit de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik geloof niet dat dat kan. we leven nu eenmaal nu een daar moet je het mee doen
14 jaar geleden
ze zeggen dat het wel mogelijk is ooit in de toekomst... maar ik vraag het me af, het is denk ik beter van niet dingen gaan zo als ze gaan en dat kun je beter zo laten... al zou het soms heeeeel erg handig zijn om een paar weekjes terug in de tijd te gaan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijdmachine maken we al, want de tijd bestaat niet... Jij fabriceert die in je mind, dus je mind is de tijdmachine...

Door de tijd reizen kan wel degelijk, maar alweer in je mind... Denk je een startpunt in, noteer de stand van de klok en de kilometerstand... ga dan naar je eindpunt en noteer weer de stand van de klok en de kilometerstand...
Noteer het verschil in kilometerstand en deel dat door het verschil van de stand van de klok en dan kom je op iets uit dat we snelheid noemen, kilometer per uur... en dat kun je dan zien als reizen door de tijd...

Maar het feit is dat je altijd hier en nu bent, daar ontkom je nooit aan, nooit... dus in je gedachten kun je alles bedenken en bewijzen, maar jij blijft altijd in het hier en nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd is wél een integraal onderdeel van het heelal. Volgens de wetten van thermodynamica moet de orde van het heelal langzaam afbreken. Er kan nooit spontaan meer orde worden gecreëerd. Het afbreken van de orde van het heelal geeft richting aan in het verloop van processen. Dit fenomeen heet Time's Arrow. http://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_of_time
Nu ik zo gruwelijk door m'n mede tijdreizigers in de steek gelaten ben,zal ik een bekentenis doen! Het tijdreizen is niet alleen mogelijk,het bestaat reeds sinds 1497,enkele jaren nadat Columbus Amerika herontdekte!
Het was mijn voorvader Vorst Pjotr Vladimir Gradisenkov
eenrijke goudsmid en uitvinder én innemer die bezig was een (clandestiene) alcohol distilleerdeij te construeren,plotsklaps tot de ontdekking kwam dat het hele apparaat verdwenen was. Toen hij een dag later zijn werkplaats weer binnenkwam stond het machien er plotseling weer en besfte hij een geweldige uitvinding gedaan te hebben,al was het per ongeluk.Hij is daarna nog enige jaren bezig geweest het apparaat te volmaken. er bleven echter wel enkjele bezwaren aan kleven,zo bleek dat er bepaalde figuren nooit aan kwamen,maar tijdens de reis stierven.Als de reis in de toekomst ging vervielen ze tot hoopjes stof en ging het in het verleden verdwenen ze spoorloos! De tijdmachine bleef altijd exact 3 jaar op de plek van aankomst en vertrok daarna automatisch naar zijn thuisbasis.Ik kom uit het jaar 2313 en ben te laat weer teruggekomen en heb daarom de reis naar 2313 gemist. Ik moet er nog bij vertellen,dat ieder tijdreiziger die zzer zorgvuldig zijn geselecteer een verklaring heeft moeten ondertekenen,niets aan anderen te openbaren.
Dat ik het nu toch doe,komt omdat men de mchine niet 3 minuten heeft laten wachte,zodat ik nog terug had kunnen gaan.Iemand die verklaring ondertekende gaf daarmee toesemming om gedesintegreerd te worden,maar dat zal mij niet gebeuren omdat ik me heel goed heb versto¶╔■——
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh dat bestaat niet ,het leven is geen sciencefiction.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen reis door het leven .
Een andere manier vraag je ? Het zijn je eigen keuzes die je maakt. Waar jij je prettig bij voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lang geleden, in de tijd van Leonardo da Vinci en Christiaan Huygens, heeft men al apparaten uitgevonden waarmee je door de tijd kon reizen: de Toverlantaarn.
Tegenwoordig worden daar dvd- en blurayspelers voor gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment doet men onderzoek met fotonen, het ze gelukt om deze "door de tijd" te laten reizen. Het idee is om deze fotonen in de toekomst berichten mee te geven naar het verleden. Bron: NU.nl