Wat is het duurste materiaal wat er bestaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht ook een beetje aan de prijzen van grondstoffen.

Het beste antwoord

Antimaterie
62,5 miljard dollar per gram
Antimaterie kan waarschijnlijk de brandstof zijn voor ruimteschepen. Het vereist echter ongelooflijk dure technologie om het te creëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar feitelijk gezien......bestaat antimaterie niet uit materiaal, toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@skusme, waarom zou antimaterie niet uit materiaal (in dit geval eigenlijk antimateriaal) bestaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zocht net dus op duurste materiaal en Antimaterie kwam er als duurst uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even opgezocht en antimaterie betekent niet non-materie, maar tegenovergestelde materie. Het is dus wel echt materie.

Andere antwoorden (1)

Het duurste is met ruime voorsprong op dit moment Californium-252 en het wordt verkocht in microgram. Dit omdat het vooral synthetisch gemaakt dient te worden op nucleaire wijze, maar WEL voorkomt op Aaarde: zie slottekst.

Via google vind je dat het o.a. diamant en zo voorafgaat.

Via google zulj e dikwijls 'Antimaterie' vinden die nog duurder zou zijn, maar dat is een blunder van formaat omdat het nog steeds NIET gemaakt geworden en is foutief verspreid geweest via bepaalde bronnen waarin men dacht dat men het 'ging kunnen maken'. Dit misverstand is oorspronkelijk verspreid via de media, o.a. via http://9gag.com/gag/4104869 maar als journalist heb ik zelf erop gestaan en iedereen geactiveerd om het nieuws te weerleggen dat men 'antimaterie' kon maken in de LHC en men kon dat niet voorleggen, waarna ook op Wikipedia de prijs NIET mocht worden opgenomen en de informatie geweigerd werd (zie o.a. http://en.wikipedia.org/wiki/Antimatter).

Nu de reden waarom het op zo'n grote schaal verspreid is geraakt:

De LHC is enorm duur en verslindt niet alleen miljoenen euro aan bouw en onderhoud, maar ook aan elektriciteitsverbruik (onderzoek kost nu eenmaal handelvol geld, de ruimtevaart was ook zo waanzinnig maar bracht ons wel computers inclusief uiteindelijk www.goeievraag.nl), en daarom worden af en toe persartikels uitgebracht dat men antimaterie heeft vastgesteld (het is de bedoeling die deeltjes te registreren via het 'bellenbad' op het einde, niet ze te maken!!!) en enorme dingen ontdekt, maar om eerlijk te zijn is men daar vooral logica aan het af te leiden van zeer complexe en gigantische statistische informatie door gewoon zowel het nulpunt te benaderen in temperatuur als dingen te beschieten zodat de maximum temperaturen en minimum temperaturen incl. supergeleiding vlak bij elkaar plaatsvinden wat nooit voorheen gebeurde).

Om die reden is een persartikel van 'toekomstige productie' van antimaterie gelanceerd, en werd dit verkeerd begrepen en heeft men dit bewust NIET gecorrigeerd.

De stilste hoop was kernfusie mogelijk te maken met de LHC, en ook dat lijkt niet te lukken en verder af te staan (nieuwe kernreactoren zonder het uitputtelijke plutonium zijn dan wel weer hoopgevend via testen in o.a. Japan).

Antwoord: Californium, zie bron: Very minute amounts of californium exist on Earth due to neutron capture reactions and beta decay in very highly-concentrated uranium-bearing deposits (bronvermelding 42 en 43 in Wiki).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Wauw, dat is nog eens een antwoord. Heb het met belangstelling gelezen. Een virtuele +, want met de app niet mogelijk om uit te delen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kernfusie kunnen 'we' al lang bewerkstelligen, het is alleen (nog) niet rendabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een enorm deel van de natuurkundige experimenten van de afgelopen eeuw gaat over indirecte waarnemingen (ofwel 'logica en gigantische statistische informatie'); het houdt voor onze ogen nu eenmaal op bij de grootste moleculen. Dus ik snap niet zo goed wat die opmerking erover toevoegt aan eventuele 'motieven' van de 'bronnen' rond de LHC. Ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Kernfusie: kan niet 'gaande gehouden worden'. Dus eenmalig ja, maar zoals in de zon: nee, jammer genoeg niet.
2. Er is nog geen milligram anti-materie verkocht ergens. Het lijkt op het sprookje van de 'Nieuwe kleren van de keizer'. En voor wie het sprookje niet kende: Plots was er één iemand (een kind?) die het uitschreeuwde: De keizer draagt geen kleren! En pas daarna gaf iedereen toe dat ze beet genomen waren... Zal voor de 22ste eeuw zijn, vrees ik.