Nee, de zwaartekracht is een andere kracht dan de elektrische kracht. Samen zijn dat de krachten waar we dagelijks mee te maken hebben. Beide krachten hebben overigens hun vorm van magnetisme, gewoon magnetisme door relativistische effecten van bewegende elektrische lading en gravitomagnetisme door bewegingen van massa's.
De effecten van gravitomagnetisme zijn nauwelijks meetbaar en vrij esoterisch. De zwaartekracht is al een erg zwakke kracht ten opzichte van de elektrische kracht en de effecten van beweging op de zwaartekracht zijn alleen met gespecialiseerde satellieten te meten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee de zwaarte kracht is de aantrekkingskracht van het midden van de aarde op alles met massa dat in de buurt van het aard oppervlakte komt rot aan de dampkring. Het magnetisch veld is het polariteits verschil tussen de noord en zuid pool.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een magnetisch veld heeft alleen invloed op magnetische materialen, een zwaartekrachtsveld heeft invloed op alle materialen.