Zijn click sigaretten "slechter" dan gewone sigaretten?

We weten het natuurlijk allemaal roken is slecht voor je.

Ik zie de laatste tijd veel van die click sigaretten. Dan zit er een balletje in het filter, die kun je kapot knijpen en dan krijgt je sigaret een andere smaak.

Het valt mij op, dat als je deze sigaretten uitdrukt er een stank mee komt, alsof het filter al zit te smeulen. En een paar mensen die ik ken zeggen dat ze keelpijn van die peuken krijgen. Meer hoesten.

Dus ik vroeg me af of deze sigaretten dus nog slechter zijn dan normale.

11 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit zo'n balletje uit de filter gehaalt en kapot geknepen. Dat ziet er zo smerig uit dat ik denk dat die sigaretten vele malen slechter voor je zijn als andere sigaretten.

Het beste antwoord

Normaal gesproken rook ik altijd zware Van Nelle shag. Maar soms ook Marlboro Click of de Click-versie van Pall Mall. Maar Roken is altijd slecht voor je, zware of half zware shag maakt niets uit. Met Click is dat precies het zelfde verhaal. Sommige mensen kunnen niet goed tegen rookwaren met mint smaak. Van Kent click krijg ik bijv. gigantische hoofdpijn.

Doordat je het balletje indrukt word een brokje mint versnipperd en daar gaat de rook doorheen. Maar de stoffen die bij de mint vrij komen worden weer opgevangen door het filter. En het filter brand nooit, behalve als je hem te ver oprookt (verder dan het streepje). Dus zoek een merk wat jij lekker vind en waar je geen hoofdpijn, keelontsteking, misselijkheid enz. van krijgt/word. Slecht is roken toch wel, als je gezond wilt zijn kan je beter stoppen met roken.

Groetjes, 112freak