Hoe is de aarde zich gaan ontwikkelen in de periode toen er nog geen leven was? (gloeiende bol tot bol met aangename temperaturen?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tja, het is hier echt niet mogelijk om alles neer te schrijven wat "men" al weet over de ontwikkeling van de aarde.

Maar dat is elders op internet natuurlijk uitgebreid te vinden.

Dit artikel geeft een samenvatting van wetenschappelijke theorieën over en inzichten in de geschiedenis van het systeem Aarde, dat bestaat uit de atmosfeer, de hydrosfeer, de biosfeer en de vaste Aarde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Aarde

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat dus om deze hoofdstukken:

Inhoud
[verbergen] 1 Hadeïcum en Archeïcum 1.1 Ontstaan van de Zon en de planeten
1.2 Ontstaan van de kern en eerste atmosfeer van de Aarde
1.3 De grote inslag
1.4 Ontstaan van de atmosfeer en de oceanen
1.5 Ontstaan van platentektoniek en continenten
1.6 Ontstaan van het leven