Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe is de uitspraak van Einstein precies waarbij hij zegt dat als je dingen blijft doen zoals je ze altijd deed, je geen verandering mag verwachten?

Toegevoegd na 28 minuten:
het komt erop neer dat mensen dingen blijven doen zoals ze gewend zijn en andere resultaten verwachten.

11 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Einstein ?? Is dat geen uitspraak van Dokter Phil ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL marleen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als hardlopen ! Als je altijd maar in hetzelfde tempo en het zelfde rondje loopt blijf je wel fit! Maar verder verrandert er niks! Je wordt op den duur zelfs langzamer
liveisgreat
11 jaar geleden
juist.... stilstand is achteruitgang.
het gaat er volgens mij bij Einstein ook om dat mensen de schuld buiten zichzelf leggen, en dus denken "ik doe (of denk) juist en de andere is verkeerd". en dus niets aan zichzelf veranderen. En verwachten dat het dan "vanzelf" oplost doordat er iets buiten hen verandert.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat hier om Einsteins definitie van waanzin:
"Die Definition von Wahnsinn ist, immer wieder das Gleiche zu tun und andere Ergebnisse zu erwarten."
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jouw omschrijving van een citaat komt mij onbekend voor, ik vermoed echter dat je het onderstaande citaat bedoelt:

"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er 1 gevonden:
'Als je doet wat je altijd hebt gedaan krijg je de resultaten die je altijd hebt gekregen'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+ Dat moet hem wel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als om een precieze uitspraak wordt gevraagd, verwacht ik van Einstein geen Nederlandse zin....
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding