hoe is de uitspraak van Einstein precies waarbij hij zegt dat als je dingen blijft doen zoals je ze altijd deed, je geen verandering mag verwachten?

Toegevoegd na 28 minuten:
het komt erop neer dat mensen dingen blijven doen zoals ze gewend zijn en andere resultaten verwachten.

11 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Einstein ?? Is dat geen uitspraak van Dokter Phil ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL marleen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net als hardlopen ! Als je altijd maar in hetzelfde tempo en het zelfde rondje loopt blijf je wel fit! Maar verder verrandert er niks! Je wordt op den duur zelfs langzamer
liveisgreat
11 jaar geleden
juist.... stilstand is achteruitgang.
het gaat er volgens mij bij Einstein ook om dat mensen de schuld buiten zichzelf leggen, en dus denken "ik doe (of denk) juist en de andere is verkeerd". en dus niets aan zichzelf veranderen. En verwachten dat het dan "vanzelf" oplost doordat er iets buiten hen verandert.

Het beste antwoord

Het gaat hier om Einsteins definitie van waanzin:
"Die Definition von Wahnsinn ist, immer wieder das Gleiche zu tun und andere Ergebnisse zu erwarten."
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jouw omschrijving van een citaat komt mij onbekend voor, ik vermoed echter dat je het onderstaande citaat bedoelt:

"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er 1 gevonden:
'Als je doet wat je altijd hebt gedaan krijg je de resultaten die je altijd hebt gekregen'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+ Dat moet hem wel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als om een precieze uitspraak wordt gevraagd, verwacht ik van Einstein geen Nederlandse zin....
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.