Kun je, als je niet rookt, wel verslaafd raken aan nicotine zuigtabletten?

Je zou zeggen dat je het roken met die tabletjes kunt afbouwen. Maar kun je er dan ook een verslaving mee opbouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag+

Het beste antwoord

Het doel van deze nicotine tabletten is om je behoefte aan roken te verminderen. Dus geef je middels deze tabletten het lichaam waar het om vraagt (nicotine) Je zal dus zelf een afweging moeten maken tussen roken en niet roken waarbij deze tabletten je kunnen helpen om je nicotineverslaving af te bouwen. Zolang jij jouw lichaam blijft ondersteunen door het nicotine te geven middels deze tabletten zal je in mijn optie ook niet van de nicotine afkomen. Dus ja op je vraag als je het nicotinegebruik wil continueren. Gebruik het middel liever om je nicotineverslaving af te bouwen. De tabletten hebben in ieder geval minder schadelijke bijwerkingen (teerafzetting in je longen) dan roken. Gewoon stoppen! Kost een 'beetje' moeite maar kun je later zeggen: "het was mij de moeite waard!" Ik spreek uit ervaring. Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vind het trouwens een goeievraag en als zodanig gemarkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, andere reacties zijn nog steeds welkom. (a)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. ik vond het ook een goed antwoord en heb je ook als zodanig aangegeven..

Andere antwoorden (3)

ja. De activie ingredient is.. Nicotine.. Hetgeen waa je met roken de verslaving mee opbouwt. Het idee er achter is dat je delink tussen de sigaret en de nicotine verbreekt. Hierdoor kan je de gewoonte afleren, waarna de nicotine verslaving makkelijker afgebouwd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij kun je aan alles verslaafd raken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook verslaafd raken aan nicotinevervangende producten, zoals nicotine zuigtabletten: nicotine is tenslotte een verslavende stof.