Het valt me op dat de meeste bezoekers bij binnenkomst in een filmzaal rechtsaf de zaal in lopen. Hoe komt dit?

De zaal is symetrisch en de ingang in het midden achterin en toch slaan de meesten rechtsaf!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In het verkeer zijn we nou eenmaal gewend, om zoveel mogelijk rechts te houden. Dat zit er zo in gebakken, dat we dat ook doen, als we een bioscoopzaal binnen komen. Verder op in de zaal zal men zich weer meer gaan verspreiden, op het moment dat men overzicht over de zaal heeft.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

let maar eens op in winkels, id precies t zelfde, ook word hier handig op ingespeeld want dit gedrag is bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen hebben van nature de neiging om tegen de klok in te lopen. Dus inderdaad rechtsaf slaan om met een omtrekkende beweging tegen de klok in om de stoelen te lopen in de bioscoop.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar atletiek banen, ijsbanen ed - lopen deze ook linksom :)