Waarom moeten bij dieren het vrouwtjes altijd gaan jagen?

Zoals bij leeuwen enz...
Waarom jagen vrouwtjes voor de prooi.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
rose
14 jaar geleden
Ik neem aan dat de mannetjesleeuw dan de afwas doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha

Het beste antwoord

Twee opties: 1)Leeuwen zijn ook gelovig, en hebben daarmee de vrouwen een bepaalde rol gegeven. Ze zien zichzelf niet als gelijkwaardig aan de vrouw.

2) Vrouwen zijn het sterkste ras, bij mensen en bij dieren.

Mijn keuze, ik ga voor die tweede. De eerste is slechts een mening die gevormd zou kunnen worden uit aannames.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De vrouw 'moet' voor het eten zorgen, dat is bij de dieren ook zo...... :-P

Toegevoegd na 2 minuten:
www.spreekbeurten.info/leeuw.html

Misschien vind je dit interessant?

Toegevoegd na 31 minuten:
Sorry ik zie net een foutje.
DE moest DIE zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij leeuwen is het zo dat de man de hegemonie heeft over een roedel, dus als een mannetje het voedsel moet gaan jagen in zijn uppie voor de hele groep, dan komen die vrouwtjes er bekaaid vanaf, die leeuw krijgt dat niet voor elkaar, dus, slim als ze zijn, zijn de vrouwtjes gaan jagen om niet afhankelijk te zijn van dat ene mannetje...

Wat zijn vrouwen toch slim, en je ziet niet alleen bij mensen is dat zo, maar ook bij leeuwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rang lagere moeten het voedsel verzorgen voor de rang hogere....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw aanname is verkeerd.
bij leeuwen jagen de vrouwtjes idd, maar heel veel dieren leiden buiten de paartijd een solitair bestaan, en zullen voor hun eigen kostje moeten zorgen.

los daarvan, vrouwtjes zullen wel intensiever moeten jagen, in de tijd dat ze jongen hebben.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig, in elk geval één zinnig antwoord ertussen.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...én ze moeten hun jongen leren, hoe díé moeten jagen......+je
Om aan eten te komen,dit is namelijk helemaal niet zo, ook mannetjes (Wolven) jagen bij dieren,en er zijn ook dieren die helemaal niet jagen (Gieren)of alleen jagen voor het voedsel dat ze zelf gebruiken (Cheeta's)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welke sexist je dat verteld heeft, en met welke intentie, en waarom je denkt dat het waar is, maar je noemt hier eigenlijk zo ongeveer de enige uitzondering :

ALLE roofdieren jagen, en in de regel beide geslachten. Leeuwen zijn nu net die een uitzondering waarbij de vrouwtjes uit jagen gaan, zodat het mannetje in de tijd dat er jongen zijn de troep kan beschermen.

Het gros van de tijd leeft het mannetje alleen, en moet dan ook gewoon voor zijn eigen kostje zorgen. Sommige mannetjes - een groot deel zelfs - krijgt nooit een eigen harem, en moet dus altijd zelf jagen.

Eigenlijk is het dus helemaal niet zo rolbevestigend als het lijkt : eigenlijk blijft pappa thuis om op de kindere nte passen terwijl mamma gaat shoppen. Ik vind het wel een mooie verdeling eigenlijk. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
uitstekend antwoord marleen, +1
rose
14 jaar geleden
plusje van rose
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de kinderen passen, ik vind het wel leuk bedacht. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook pure noodzaak : als een andere leeuwenman de harem overneemt, bijt hij eerst alle nakomelingen van zijn voorganger dood, zodat de leeuwinnen eerder 'krols' worden, en hij zíjn genen door kan geven.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Ptje van P.
Leeuwen jagen meestal in groep, dit gebeurd door de vouwen omdat die de groep vormen met aan het hoofd 1 mannelijke leeuw. De leeuwenman heeft behalve zijn genen doorgeven ook de functie de troep te beschermen, vooral tegen andere leeuwen mannen. De bijna volwassen mannelijke leeuwenwelpen worden verdreven uit de groep en die zullen voor zichzelf wel moeten jagen, het is niet dat ze het niet kunnen. Bij andere diersoorten die in een troep/roedel leven jagen ook actief de mannen mee, bv bij wolven alhoewel daar ook sterk de rangorde een rol speelt. De leider mag als eerste het beste vlees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1