Laagste temperatuur.
De laagste ooit gemeten temperatuur werd op 21 juli 1983 gemeten in Vostok, een onderzoekscentrum in het Zuidpoolgebied: -89,2° Celsius
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De laagste temperatuur is in Leiden gemeten een miljoenste graad boven het absolute nulpunt... -273,13 ongeveer... In een laboratorium...

Toegevoegd na 38 seconden:
En er is dikke kans dat dit ook het laagste is geweest in het hele universum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad. Hoewel ik denk dat de vraagsteller dit niet bedoelt, maar ik moet wel lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het record is alweer gebroken: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2003-09/miot-mta090903.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moest lachen... Heeeel scherp, XiniX +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gelooft in buitenaards wezens dan moet je ook wel erkennen dat er rassen zijn die geavanceerdere technieken hebben dan wij eenvoudige mensen. Zij zouden wellicht dichterbij 0 K kunnen komen.
De laagste temperatuur op aarde kan worden gemeten in de kern en die bedraagt ongeveer 14000 Celcius.

Toegevoegd na 54 minuten:
ohlala. Ik ontvang leuke én regelrecht ijskoude mail op mijn reaktie. Het was komisch bedoeld hoor kritikaters. Koud is laag, vandaar. Daarom deze tfeietlijke toevoeging: de allerhoogste allerlaagste temperatuur op aarde (buiten het lab dan) is gemeten op16280 meter en wel -56,6 C.