Zit de mens vast in haar 3 dimensionale wereld en denkbeeld?

Zullen we hier ooit aan kunnen ontsnappen?
ik bedoel voor een 2D figuur is een 3D mens iets ongelooflijks. Is God (hogere dimensie) daarom "iets" wat we maar niet kunnen bevatten ins ons 3D wereldje?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik ben ervan overtuigd dat we zijn opgesloten door de beperking van onze zintuigen..
Sommige mensen hebben wel zeer speciale ervaringen paranormale ervaringen, spirituele ervaringen, dingen aanvoelen,..

Zijn ze misschien gevoelig voor een bepaalde toenadering? Hebben deze mensen zelf een bepaald talent ontwikkeld? Ik weet het niet.. wat ik wel weet is dat wij nietige mensen, slechts een zeer klein deeltje van onze hersenen gebruiken.. het idee
dat er misschien zoveel meer te zien is in deze wereld.. lijkt zo enorm ongeloofelijk abstract!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja zeker, wij zitten vast aan 3 dimensies... En denkbeelden... Jij kunt geen denkbeelden toelaten die strijdig zijn met je opvattingen of ruimtelijk inzicht... Dat kan niet...

Nee god is geen hogere dimensie hoor... God is onbegrepen, dat weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus één tijdsdimensie.Maar je kan alvast dromen over de snaartheorie met misschien wel tien of elf dimensies.
Ik weet niet wat 'God' is.Allemaal te zien wat je met 'God' bedoelt.Misschien zit God wel in het oneindig kleine en niet in het oneindig grote.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ben gelukkig geen flatlander, maar een 3D-lander heeft ook zijn beperkingen.