Volgens Zwaluw zitten er 45 lucifers in een (klein) doosje.

http://www.zwaluw-vuur.nl/index.php/zwaluw-klein-krimp

Toegevoegd na 2 minuten:
(Een doosje Zwaluw 'lang krimp' bevat 60 lucifers)
11 jaar geleden
Ligt er aan wat je een klein doosje noemt. Ik tel er bijvoorbeeld 10 stuks in een doosje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een luciferdoosje van Limburgse Lynx.

Toegevoegd na 8 minuten:
Jammer, het lukt niet een foto bij te voegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Het trefwoord zwaluw geeft bepaalde vermoedens...
het hang er van af hoe groot die doosje is. Er zijn doosjes waar maar 4 à 5 in passen. Er zijn ook wat grotere waar 20 in passen. Gemiddeld, waarschijnlijk, 15 in een normaal klein doosje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb voor je het uitgezocht, heb ze geteld. Er blijken er 48 in te zitten. Zijn van zwaluw.