kun je een artikel uit NRC next terugvinden op internet?

Een week of twee geleden stond er in NRC next een artikel: Ontstoken holtes door huidbacterie.
Ik kreeg het via via in handen, maar niet de hele tekst. Het was een kopie. Ik zou ook de rest graag willen lezen.
Wie weet hoe ik het terug kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Verstoorde neusflora oorzaak bijholte-ontsteking
AMSTERDAM - Niet het bestrijden van slechte maar het koesteren van goede bacteriën zou wel eens de remedie kunnen zijn tegen bijholte-ontsteking.

Dat concluderen onderzoekers van San Francisco State University donderdag in Science Translational Medicine.

Bijholte-ontsteking, sinusitis, treft jaarlijks ruim een op de tien mensen. vaak in combinatie met neusverkoudheid. Door een ontstekingsreactie zwellen de bijholtes in je voorhoofd, op je jukbeenderen en wangen op, wat een dof gevoel en pijn geeft.

Artsen spreken van chronische sinusitis wanneer de holtes meer dan drie maanden achtereen verstopt blijven of de verstopping steeds weer terugkomt.

Lees verder via de links. Ik denk dat je dit bedoelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is inderdaad wat ik zocht! Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Via de aquabrowser van de bibliotheken in Nederland kun je ook in de krantenbank zoeken. Op 13/9 stond er in het NRC een artikel met de titel: Oorzaak bijholteontstekingen ontdekt. (artikelen uit NRC Next komen vaak uit het NRC Handelsblad zelf)
Op dit artikel rust echter copyright. Dit betekent dat de krantenbank het artikel niet in zijn geheel online mag publiceren. Een grotere bibliotheek heeft ook wel een abonnement op het NRC. Je kunt daar de krant inzien en eventueel een kopie maken van het betreffende artikel.
Ook als je iemand kent met een abonnement kan die het artikel wellicht via de website van het NRC opzoeken (als zij de papieren versie niet meer hebben). Zij beschikken over een inlogcode, waarmee de volledige krant kan worden ingezien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De NRC Next publiceert niet al haar artikelen op het internet. Er bestaan wel krantenbanken die alle krantenartikelen verzamelen en op het internet zetten, maar die zijn alleen toegankelijk voor een bepaalde groep mensen of abonnementhouders. Ik kan als student bijvoorbeeld gebruik maken van de krantenbank LexisNexis en het betreffende artikel staat er al op. Misschien ken je iemand die aan een universiteit of hogeschool studeert en die het voor je kan printen.