Wat was er gebeurt ivm onderzoekers die met warmtecamera's kinderen zagen ik Tsjernobyl.

Iemand zei dat onderzoekers met warmtecamera's een soort van geesten van kinderen hebben gezien in Tsjernobyl.
Het was bewezen, geen broodje aap ofzo.
Ik weet wel niet wanneer dit was...

Kan iemand een link geven?
Ik heb al even gegoogled maar ik vind niets...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat er dan ook gezien is, het waren niet de geesten van kinderen.
Dus het is inderdaad een broodje aap verhaal.
Wat voor camera's waren dat dan?
En hoe komt die "iemand" er bij dat dat geesten van kinderen zouden zijn?

Wat is er dan bewezen?
Dat er nog leven is in dat gebied?
Ja, dat kan kloppen.
Er wonen namelijk nog wel mensen.

Kijk ook eens naar deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/overig/wonen-mensen-tsjernobyl.113588

Rond Tsjernobyl is een evacuatiezone van 30 kilometer ingesteld. Hummels: 'Daar mocht van de Verenigde Naties nooit meer iemand wonen. Maar je ziet nu dat steeds meer mensen teruggaan naar het gebied aan de Wit-Russische kant van de grens. De regering voert er een actief herbevolkingsbeleid. Mensen krijgen er gratis water, elektriciteit, telefoon en huisvesting. Daarbij wordt niet gezegd hoe gevaarlijk het er nog steeds is. Natuurlijk gaan er dan mensen wonen.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1878490/2011/04/21/Tsjernobyl-25-jaar-klinkt-langer-dan-het-eigenlijk-is.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aangezien geesten niet bestaan kan je ze ook niet zien. Als er toch wat gefilmd is, is het wat anders. Ik gok op radioactieve inslag op de pellicule of op de CCD van de camera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies... Eerst zelf zien dan misschien geloven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt "...mischien wel". Maar er is al heel veel gezocht en nooit iets gevonden. Je mag gevoeglijk aannemen dat er geen geesten bestaan. En iets bestaat voor iedereen en niet voor de een wel en de ander niet.
Cryofiel
11 jaar geleden
Precies, groome. We zien hier een goed voorbeeld van twee verschillende wereldbeelden. Eerst een wereldbeeld waarin iedereen zijn eigen waarheid heeft, en al die waarheden gelijkwaardig zijn. Vervolgens een wereldbeeld waarin al die persoonlijke waarheden als persoonlijk geloof worden gezien (waarbij alle persoonlijke geloven gelijkwaardig zijn), en er daarnaast een echte waarheid bestaat.