Vroeger, hoe lang waren de mensen?

Was het onmogelijk dat ons aarde de eerste mensen heel lang waren? Ik had gehoord dat dieren en de mensen wel lang en groot waren? Wat zegt de wetenschap hierover?
Is het onmogelijk?

Toegevoegd na 6 minuten:
PS: wat ik als vroeger wil zeggen gelijk na begin van ons aarde. Dus de eerste mensen. Dus echt heeeel lang geleden dan ;)

Toegevoegd na 35 minuten:
2- Wat ik met 'is het onmogelijk?' Wil zeggen is of dat vroeger toen die tijd dat de mensen klein kunnen zijn of het onmogelijk is?

Toegevoegd na 35 minuten:
2- Wat ik met 'is het onmogelijk?' Wil zeggen is of dat vroeger toen die tijd dat de mensen klein kunnen zijn of het onmogelijk is?

Toegevoegd na 44 minuten:
officiele ps:wat ik als vroeger wil zeggen gelijk na begin van ons aarde. Dus de eerste mensen.

- En wat ik met ‘Is het volgens de wetenschap onmogelijk’ Wil zeggen is of dat vroeger toen die tijd dat de mensen lang kunnen zijn of dat het onmogelijk is volgens de wetenschap?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Gelijk na het begin van de aarde waren er nog geen mensen, maar de eerste mensen die er waren, waren over het algemeen kleiner. Je kunt het vergelijken met nu, omdat er nu ook soms bonenstaken van mensen tussen lopen. Dus het was niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het was niet onmogelijk dat de mensen of dieren lang of groot waren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd, denk daarbij aan dinosaurussen, ze waren groot en ze waren er zelfs nog eerder dan mensen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel :)

Andere antwoorden (2)

Mensen waren vroeger juist veel kleiner, in 1863 moest je bijvoorbeeld 1.55 zijn om in het leger te mogen.
Ook zijn de ingangen van hele oude huizen ook kleiner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn fossielen van enorme mensapen (Gigantopithecus) gevonden, helaas niet compleet, maar de kaken en kiezen wijzen op enorme dieren, waarvan men niet weet of ze op twee benen liepen of meer zoals gorillas met behulp van hun knokkels, op twee benen zouden het dieren van 2 m 80 tot 3 m hoog geweest kunnen zijn.
Homo erectus, de voorouder van de moderne mens, de Neanderthalers, en de Denisova mens was vrij groot, gemiddeld 1 m 79 en een stuk grover gebouwd. Neanderthalers waren ongeveer even groot, maar ook veel zwaarder gebouwd dan moderne mensen. Voor de opkomst van de landbouw waren de moderne mensen ook wat groter, door het dieet dat wat eiwitrijker was.