Welke ingenieurs hebben invloed op de ontwikkeling van de elektrische auto

Toegevoegd na 4 uur:
Een paar voorbeelden:
De ingenieurs bij Epyon in Delft hebben bijvoorbeeld een snellader ontwikkeld waardoor batterijen in een paar minuten zijn opgeladen inplaats van uren.

De ingenieurs van Duracar in Heerlen willen een elektrische bestelauto op de markt brengen in 2010.

Of bijvoorbeeld: Wubbo Ockels hij oefend veel invloed uit door de elektrische auto te promoten met wetenschappelijke feiten.

Het Californische bedrijf betterplace heeft een systeem ontwikkeld om in 80 seconden je elektrische auto te tanken door een batterij wissel systeem

Welke Ingenieurs hebben nog meer invloed op de ontwikkeling van de elektrische auto in Nederland. (Het mogen ook ingenieurs uit het buitenland zijn.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Braobe;

Ik denk dat marketeers en politici een veel grotere ontwikkeling hebben op die ontwikkeling dan ingenieurs. Als je de techneuten de vrije hand en onbeperkt budget geeft zijn de huidige problemen technisch gezien zo opgelost. Maar de maatschappelijke hobbels (belastingtechnisch, verkeerstechnisch, infrastructureel) en het op de markt brengen tegen een redelijke prijs zijn de factoren die de grenzen bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De ontwerpers om het te ontwerpen, mits financiering.

De olie industrie om dit juist tegen te gaan, want elektrische en zuinigere auto's is een verlies aan inkomsten voor de oliebedrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel qua concept als commercieel succes is de Prius hybride met Li-Ion batterijen een schot in de roos overal ter wereld dank zij de durf van de japanse ingenieurs die hiermee een enorme voorsprong hebben op de concurentie. Maar de doorbraak zal er pas komen nadat de laatste lobbyist van de petroleumindustrie een andere job heeft.