Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kwam vandaag een insect tegen, soort grote mier/schorpioen achtig ook met gebogen staart en kwam pus uit de staart? Heb fotos gemaakt

Raar beest nog nooit gezien of van gehoord.
Hoop dat iemand me verder kan helpen ben erg benieuwt, heb fotos..

Mvg frank

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan geen fotos toevoegen.
Mayb via mail als iemand geinterreseerd is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De stinkende kortschildkever komt regelmatig voor in tuinen vanwege de vele schuilplaatsen. Veel mensen kennen dit dier dan ook als het 'vuilnisbak-monster' dat tevoorschijn komt als de vuilnisbak of kliko wordt verplaatst, en vervaarlijk met de staart omhoog steekt. Bij verstoring wordt een dreighouding aangenomen; de kaken worden open gesperd, de tasters steken recht vooruit en de staart wordt als net zoals een schorpioen naar voren gekromd. Indien de predator niet onder de indruk is, wordt een stinkende, melkwitte vloeistof afgescheiden waaraan de naam te danken is (de wetenschappelijke soortnaam olens betekent geurafgevend). Het is echter niet de staart die te vermijden valt maar de stevige bovenkaken (mandibels) waarmee een pijnlijke beet gegeven kan worden.
(Lees meer...)
fremar
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Wat een engerd! Ik hoop hem nooit tegen te komen!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Die vlinder vind ik dan wel weer mooi :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding