zijn er bewijzen dat Osama Bin laden echt dood is en zijn er ook bewijzen van niet?

Hallo ik vraag mij dit af omdat veel zeggen dat hij gewoon leeft en dat amerika dingetjes probeert. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met 'dingetjes probeert'?

Antwoorden (4)

Er zou gefilmd zijn tijdens de inval in het huis van Bin Laden, waarmee ook gefilmd zou zijn dat hij neergeschoten is. Deze film wordt echter niet vrijgegeven, zegt de Amerikaanse overheid, omdat dit een reactie kan geven in de Arabische landen.

Er wordt dus gezegd dat er een film is, maar ook dat valt niet te bewijzen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Oja, er is geen bewijs dat hij nog wel zou leven, dat hij opeens ergens gezien zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al qaida heeft toegegeven dat Bin Laden dood is...... Is wel bewijs genoeg toch ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke vette min. Als ik osama zou zijn zou ik ook willen dat iedereen denkt dat ik dood ben. kan ik lekker ongestoord mijn volgende aanslag beramen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm lekker een dikke vette !! Die zijn het lekkerste....
Wellicht zijn er getuigen die onder ede kunnen verklaren dat de betreffende man gedood is.

Een film kan echter niet als een sluitend bewijs beschouwd worden omdat trucage nimmer uitgesloten kan worden.

Pas als je alles inclusief het zeemansgraf ZELF gezien hebt, kun je aannemen dat de man overleden is.

Echter dan nòg kun je de vraag stellen: Wàs het wel Osama Bin laden? Omdat men immers, al of niet per abuis, een ander persoon voor hem aangezien kan hebben.

Want ook als zijn terreurorganisatie beweert dat hun leider overleden is.. kàn die bewering een strategische stap van hen betekenen.

Als je alle feiten bij elkaar voegt zou je kunnen stellen:

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werd Bin laden hoogst waarschijnlijk enige tijd geleden gedood.

Echter het honderd procent sluitende bewijs ontbreekt hierbij.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sluitende bewijzen voor het grote publiek zijn daaromtrent nagenoeg nooit te geven. Overigens "die dingetjes die Amerika probeert" zouden tegen het belang van Amerika ingaan omdat men juist in hem een duidelijke vijand had die nog regelmatig op internet kwam ook.