Waarom liggen alle botten van dinosaurussen onder de grond?

En andere historische voorwerpen als griekse standbeelden etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljante vraag!

Het beste antwoord

Het waait altijd op Aarde en wind voert altijd een heel klein beetje stof aan. En iedere dag een honderdste mm stof is na 270 jaar toch een meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is dan de conserveringsmethode... Op de grond is het zo snel vergaan, dus dat komt men nooit tegen... Daarom is dat per definitie onder de grond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sedimentatie en Erosie hebben ervoor gezorgd dat er steeds nieuwe aardlagen zijn ontstaan.
Zie de link over mijn eerder gestelde vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, deze:
goeievraag.nl/vraag/archeologen-meestal-diep-grave...
AWM
14 jaar geleden
Oeps, ik bedoel deze van 8 maanden geleden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/archeologen-meestal-diep-graven-oudheidkundige.4891
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) Dacht ik ook aan (ik ben ook al een oudgediende, hoor al bijna bij het meubilair van GV), maar ik heb niet de moeite genomen die vorige vragen op te zoeken.
Ha, die NintendoNerd;

Dat is een kwestie van tijd; vondsten uit de Griekse Oudheid zijn simpelweg nog niet oud genoeg; de dino's hobbelden ruim tweehonderd miljoen jaar eerder op de aarde rond dan de oude grieken. En na de dino's is er een hele tijd geen soort op aarde geweest om naar hun botten te zoeken, dus kregen de resten alle tijd om te vergaan en weg te zakken. Als de Oude Grieken de laatste mensen op aarde zouden zijn geweest zouden hun ruïnes ook vanzelf onder een laag aarde en stof verdwijnen na zo'n lange periode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn fossielen
Fossielen zijn gewoon versteende afdrukken van botten, die na miljoenen jaren worden opgegraven door paleontologen. Dit kunnen overigens ook afdrukken zijn van planten, huid, zaden e.d.
Meestal zijn de botten zelf allang vergaan, maar de afdruk die het heeft achtergelaten in de bijvoorbeeld versteende klei niet. Overigens worden kleurafdrukken niet gefossiliseerd, dus weet niemand welke kleuren de dinosaurussen hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dinosaurussen leefden voor de zondvloed geloof ik en toen is alles en iedereen bedolven onder water behalve de ark en al die resten zijn dus begraven kijk ook de dvd's van dr kent hovind met o.a. de titels de leeftijd van de aarde en de hof van eden in één van die twee legt kent ook veel uit over dinosaurussen. ze hebben samen met mensen geleefd en de mensen waren ook veel groter dan vandaag de dag er zijn veel resten gevonden dan hele grote mensen skeletten maar die worden vaak weggemoffeld want dat komt in botsing met de evolutie therorie maar het is echt waar kijk de dvd's maar als je kans hebt heb ik veel van geleerd en gaat over veel wetenschappelijke dingen en leuk om te weten