Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ziet een zandvlieg er uit?

Komt die ook voor in Nederland?
En kan de mens er door gestoken worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heb ik mij uitgesloofd om antwoord op al jouw vragen te geven, ga je het hier nóg een keer vragen...
http://www.goeievraag.nl/vraag/reportage-man-zandvlieg-gestoken-slechtziend.349756
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sorry had op hetzelfde moment mijn vraag gezet ik wachtte op u maar dacht dat u het niet meer gelezen had. Dus ging ik het nogmaals vragen. Mijn excuses ik zal langer wachten. Heb u wel als beste antwoord gemarkeerd nogmaals excuses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind u moet ik dit dan verwijderen of ja ik wil u via deze vraag ook wel als beste antwoord markeren ja ik weet het niet wat ik moet doen sorry.
Amadea
13 jaar geleden
Nee hoor, excuses aanvaard en bedankt voor de nominatie! Maar hierbij wel de tip voor de volgende keer dat je veel vragen over een onderwerp hebt, om ze dan bij de Vraag te plaatsen en niet bij de Reacties. Want dan kan iederéén erop antwoorden. Je kunt de vraag, net zoals een antwoord, diverse keren uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke zal ik vanaf nu doen bedankt:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zandvliegen
zo zien ze eruit. En nee we hebben ze ( nog) niet in Nederland

Toegevoegd na 2 minuten:
Leishmania bij de hond wordt veroorzaakt door de eencellig parasiet (protozo) Leishmania Donovani.
Deze parasiet wordt overgebracht door de zandvlieg, die voorkomt in landen rond de Middellandse Zee. De parasiet nestelt zich in de rode bloedcellen van de hond en richt deze te gronde. De zandvlieg die de Leishmania protozo bevat, houdt zich overdag verscholen, maar rond zonsondergang komen zij te voorschijn. De hond wordt gebeten en de Leishmania komt in het bloed van de hond terecht. Alle honden in het Middellandse Zeegebied worden vroeg in hun leven door de zandvlieg gestoken en zullen afweerstoffen bij zich dragen. De zandvlieg komt nog niet in Nederland voor. Echter; gezien de toename van vroeger (sub)tropische aandoeningen zoals hartworm en Babesiose, is het zeer waarschijnlijk dat dat niet al te lang op zich zal laten wachten.

En ja ze kunnen opok mensen steken maar Leishmania is niet gevaarlijk voor ons ( behalve als je een heel zwak immunsysteem hebt) HIV bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als je ooit op een strand zit met zandvliegen, nou berg je dan maar... dan wil je alleen maar weg, want ze steken allemaal en dat is niet fijn kan ik je vertellen ! ik heb ze in afrika meegemaakt en gelukkig nog nooit in nederland, maar dat zou zomaar wel kunnen, dat weet ik niet en ja ze steken dus, niet fijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zandvliegen
Hoe herkennen we een zandvlieg?
Een zandvlieg is een kleine harige mug (2,5-3mm). Doordat ze niet zoemt, is ze des te verradelijker. De zandvlieg is vooral 's avonds en tijdens de nacht actief.

Waar komen zandvliegen voor?
In alle mediterrane landen: Portugal, Spanje, Frankrijk, Italië, Malta, Griekenland, Turkije, Libië, Tunesië, Algarije en Marokko. De kans dat uw hond wordt gebeten is groot. Een goede raad: neem uw voorzorgen!
Zandvliegen leven zowel in de vrije natuur als in woonkernen. De zandvlieg is actiever in en bij waterrijke gebieden, ze hebben water nodig om te overleven.

http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_265-Zandvliegen.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing