Waarom moeten dingen zoals mobieltjes etc uit in een vliegtuig?

En het is niet mogelijk om te bellen in de lucht, waar dient het profiel vliegtuigmodus voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Omdat deze zouden storen op het navigatie systeem en andere systemen in het vliegtuig.

De vliegtuig modus is om te zorgen dat je mobiel aan kan blijven staan, zonder dat je stoort (dus geen verbinding maakt), terwijl je dus wel in je agenda en foto's ed kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat mobiele apparaten signalen uitzenden die de meetinstrumenten en andere boordelektronica in het vliegtuig zouden kunnen storen. Je mag de apparaten wel gebruiken als je de zender (bijvoorbeeld Wifi) uit zet, dat is precies wat gebeurt in de flight modus van mobiele apparaten. Echter is veel van de boord elektronica tegenwoordig al niet meer gevoelig voor "externe ruis". Voor de veiligheid moeten toch nogsteeds alle zendende apparaten uitgezet worden. Bellen vanuit een vliegtuig lukt gewoonweg niet omdat je de telecom gedekte gebieden op de oppervlakte te snel passeert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb hem wel eens even aan laten staan in het vliegtuig.
maar dat heeft weinig nut, ik had totaal geen ontvangst.
Omdat je dan het vliegtuig kan storen en neer kan storten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt/werd altijd gezegd dat deze apparatuur storingen zou kunnen veroorzaken met de navigatie apparatuur.

Echter in werkelijkheid word er wel degelijk voor gezorgd dat deze apertuur niet die systemen verstoord. Het is zelfs zo dat steeds meer luchtvaart maatschappijen net als in de trein een wifi en gsm verbinding aan bieden!
In de VS hebben kan dit bijvoorbeeld via gogo. Ik heb wel met Oman Air gevolgen en die bieden zowel wifi als gsm aan in hun vliegtuigen (via onair).